حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • برنامه‌های اعتکاف در شهرستان چالدران
    21 دی 1402 - 10:54
    شناسه : 4229
    جلسه هماهنگی برنامه‌های ایام اعتکاف شهر چالدران با حضور امام جمعه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و دیگر مسئولین و خیرین این شهر برگزار شد.
    منبع : خبرگزاری حوزه

    آذربایجان غربی _ ستاد مرکزی اعتکاف: حجت‌الاسلام سیف‌علی محمدزاده امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های ایام اعتکاف که با حضور امام جمعه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و دیگر مسئولین و خیرین چالدران در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد؛ اعتکاف یک فرصت معنوی برای تعالی روحیه دینی انسان است و باید از این فرصت استفاده شود.

    امام جمعه چالدران اضافه کرد: نباید اعتکاف مخصوص یک قشر خاص بدانیم و باید زمینه را برای حضور همه اقشار جامعه خصوصا نوجوانان و دانش‌آموزان فراهم کنیم و برای تبلیغ این گردهمایی معنوی از ظرفیت دانش‌آموزان، رسانه‌های مجازی، تبلیغات شهری، دانشگاهیان، تریبون‌های نماز جمعه، پایگاه‌های مساجد و … استفاده کنیم و لازم است فوائد و اثرات معنوی آن به درستی برای مردم تبیین شود تا همه از آن استفاده کنند.

    در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام حسین حق‌وردی‌زاده نیز با بیان این که اعتکاف یک فرصت برای تصفیه روح و زدودن گرد و غبار از دل است، گفت: در عرصه معنویّات، دشمن می‌خواهد که مردم ما بخصوص جوانان از معنویّات دور شوند. اما مجالس و اجتماعات دینی، عبادی، مساجد و نمازهای جماعت، اعتکاف و … از حضور جوانان سرشار است و باید فضا را برای حضور جوانان و نسل جدید در اعتکاف فراهم کنیم.

    وی ادامه داد: غالب مردم ایران اسلامی به معنویت و مسائل دینی اهمیت می‌دهند و نباید رفتار چند فرد و یا افراد را که از معارف دور مانده و اقدام به رفتارهای دون شأن انسانی می‌کنند به کل جامعه سرایت دهیم و حضور پرمعنای قشرهای مختلف مردم به‌ویژه جوانان دانشگاهی در مراسمی نظیر اعتکاف نشان می‌دهد حرکت معنوی ملت نیز رو به جلو است.

    رئیس اداره تبلیغات اسلامی چالدران تأکید کرد: امسال با عنایت الهی سنت حسنه اعتکاف همزمان با ایام‌البیض ماه رجب که مصادف با پنجم تا هفتم بهمن‌ ۱۴۰۲ است در مسجد جامع و با حضور آقایان و خانم‌ها اجرا خواهد شد و از تاریخ ۲۵ دی نیز ثبت‌نام از معتکفین در اداره تبلیغات اسلامی و مسجد جامع شهر آغاز می‌شود.

    یادآور می‌شود، جلسه با نظر و پیشنهاد حاضرین پایان یافت.

    پایان پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.