حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • برپایی مراسم اعتکاف رمضان با حضور صدها معتکف در قم
    27 فروردین 1402 - 15:17
    شناسه : 3711
    حجت الاسلام احسانی از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و عبادی متنوع و در طول مراسم خبر داد و گفت: برنامه‌هایی نظیر حلقه‌های قرآنی، حلقه‌های معرفتی تخصصی برای سنین مختلف با موضوعات خانواده و مسائل روز و همچنین برگزاری یادواره شهدا و مناجات برای معتکفان برگزار می گردد.

    به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی اعتکاف، حجت الاسلام احسانی مدیر فرهنگی ستاد اعتکاف استان قم از آغاز مراسم معنوی اعتکاف رمضان و با حضور صدها نفر از معتکفان از اقشار مختلف مردمی از ۲۶ فروردین و به مدت ۳شب در مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و مسجد امام رضا علیه السلام خبر داد.

    وی اظهار داشت: از نکات قابل توجه اعتکاف رمضانیه استقبال خوب مردم قم از اعتکاف رمضان نسبت به گذشته و از جمله درخواست های متعدد برگزاری اعتکاف های دانش آموزی و حضور ۱۵۰ دانش آموز دهه هشتادی در این مراسم معنوی می باشد.

    ایشان افزودند: امسال نیز در این مراسم معنوی و عبادی، از دیگر استان‌های ‌کشور و همچنین از شیعیان خارج از کشور نیز معتکفانی حاضر هستند.

    حجت الاسلام احسانی از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و عبادی متنوع و در طول مراسم خبر داد و بیان داشت: برنامه‌هایی نظیر حلقه‌های قرآنی، حلقه‌های معرفتی تخصصی برای سنین مختلف با موضوعات خانواده و مسائل روز و همچنین برگزاری یادواره شهدا و مناجات برای معتکفان برگزار می گردد.

    ایشان در پایان گفت: بر اساس هماهنگی بعمل آمده معتکفان در طول این ۳روز مهمان سفره پر برکت آستان مقدس کریمه اهل بیت حضرت معصومه سلام الله علیها هستند.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.