حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • برگزاری بیش از ۳۰۰ مراسم اعتکاف در خوزستان
    11 بهمن 1401 - 13:10
    شناسه : 1620
    معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان خبر داد؛ حجت‌الاسلام احسان فردآقایی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: پیش‌بینی شده که بالغ‌بر ۳۰۰ مراسم اعتکاف در استان برگزار شود.
    منبع : خبرگزاری مهر

    حجت‌الاسلام احسان فردآقایی بعد از ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای درباره برگزاری آیین معنوی اعتکاف در خوزستان اظهار کرد: با توجه به تعطیلی نسبی اعتکاف در دو سال گذشته به دلیل بیماری کرونا در سال جاری برنامه‌ریزی وسیعی برای برگزاری مراسم اعتکاف در استان انجام شده که مساجد با ظرفیت یک‌دوم یا یک‌سوم مهیای برگزاری این آیین معنوی شوند.

    معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: امسال برای اولین بار تلاش می‌کنیم پوشش جغرافیایی اعتکاف را وسیع‌تر کنیم و پیش‌بینی ما این است که بالغ‌بر ۳۰۰ آیین معنوی اعتکاف در استان داشته باشیم.

    حجت‌الاسلام فردآقایی ادامه داد: در بخش مراکز استان‌ها به روال سال‌های گذشته، مراسم اعتکاف برگزار می‌شود و بخش دیگری که امسال اضافه شده و در حال رایزنی با مساجد و بخش‌های مردمی هستیم، شهرهای تابعه شهرستان‌های ما هستند چرا که در سطح استان بالغ‌بر ۸۰ شهر داریم که از لحاظ جغرافیایی هر کدام ذیل یک شهرستان قرار می‌گیرند و در هر شهر حداقل یک اعتکاف برای بانوان و یک اعتکاف برای آقایان در حال برنامه‌ریزی است.

    معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: در روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار نیز ادارات ما موظف شده‌اند که برگزاری آیین اعتکاف را پیگیری کنند تا حداقل یک اعتکاف برای آقایان و یک اعتکاف برای بانوان برگزار شود.

    وی درباره برنامه‌های محتوایی آیین اعتکاف امسال بیان کرد: در راستای اعزام مبلغان و سخنرانان خبره و متخصص در امور مختلف برنامه‌ریزی شده که این افراد بتوانند در فواصل زمانی مناسب نسبت به جهاد تبیین انجام وظیفه کنند.

    معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان اضافه کرد: امسال اعتکاف‌های دانش‌آموزی، اعتکاف‌های دانشجویی، اعتکاف‌های دخترانه از رشد خوبی برخوردار بودند که در برخی از مساجد در حال برنامه‌ریزی هستند.

    وی درباره نرخ اعتکاف امسال گفت: اعتکاف تابع یک نرخ‌گذاری ثابت نیست و بنایی بر تعیین مبلغ نداریم، چون معتقدیم اعتکاف متناسب با زیست و مکان زندگی افراد و نوع هزینه‌هایی که انجام می‌شود، متفاوت است؛ همچنین بخش اعظمی از هزینه‌ها در برخی مساجد توسط گروه‌های جهادی و خیرین تأمین می‌شود و ممکن است در برخی از مساجد هزینه‌ای از افراد نگیرند، اما برخی از مساجد هزینه مطالبه کنند.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.