حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • بهره مندی از آئین اعتکاف برای جهاد تبیین
    16 دی 1401 - 12:44
    شناسه : 962
    آیت الله سیدکاظم نورمفیدی مطرح کرد: نماینده ولی فقیه در گلستان بر بهره مندی از آئین اعتکاف برای جهاد تبیین تاکید و اظهار داشت: باید در مراسم اعتکاف نگاه استکبار جهانی و جنگ شدید رسانه‌ای برای فاصله انداختن مردم با نظام مقدس جمهوری اسلامی به درستی به نسل جوان و جامعه تبیین شود.

    آیت الله سیدکاظم نورمفیدی امروزپنجشنبه ۱۵ دی در نخستین نشست منطقه‌ای نمایندگان مردمی اعتکاف در گرگان گفت: من به نوبه خود با سیاسی کردن اعتکاف مخالف هستم، اما این دیدگاه نباید با تبیین مسائل در نظر گرفته شود.

    آیت الله نورمفیدی ادامه داد: باید در مراسم اعتکاف نگاه استکبار جهانی و جنگ شدید رسانه‌ای برای فاصله انداختن مردم با نظام مقدس جمهوری اسلامی به درستی به نسل جوان و جامعه تبیین شود.

    او افزود: همه آحاد جامعه باید شرایط حساس کنونی و هجمه‌ای که از سوی بدخواهان می‌شود را به درستی درک کنند و حتی بدانند که وضعیت کشور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چگونه بوده است، الان در چه شرایطی است و با اتکای به توانمندی‌های علمی و جوانان مستعد به کجا خواهیم رسید که این همان مسئله تبیین است که همه باید به آن توجه کنند.

    آیت الله نورمفیدی گفت: باید نهایت برنامه‌ریزی برای حضور افراد موثر و بهره‌گیری درست تبیینی در سخنرانی ها را داشته باشیم تا ضمن اثرگذاری، آن خلوت راز و نیاز به درگاه الهی هر چه بیشتر مد نظر قرار گیرد.

    او با بیان اینکه باید فلسفه دقیق برگزاری اعتکاف و خلوتی که یک مومن با خدا برقرار می‌کند به درستی بازگو شود، افزود: توحید، خداشناسی و رسیدن به معرفت الهی، ریشه همه مسائل امروزی جامعه ما است و اگر فلسفه توحید به درست تبیین شود، مسئله اخلاق و همه مسائل جامعه ما درست می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.