حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • بهره گیری از ظرفیت گروه های مردمی و جهادی برای برپایی آیین اعتکاف
    21 دی 1401 - 13:46
    شناسه : 1031
    مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران تاکید کرد؛ حجت الاسلام محمدمهدی شریف تبار مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، بهره گیری از ظرفیت های مردمی برای برپایی آیین معنوی اعتکاف را ضروری دانست و گفت: همچنین از ظرفیت گروه های جهادی استفاده شود.

    حجت الاسلام محمدمهدی شریف تبار صبح در حاشیه جلسه ستاد مردمی اعتکاف در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مصوبات این جلسه اظهار داشت: پرهیز از تعدد برنامه‌های جانبی در اعتکاف که می‌تواند به روح اعتکاف ضربه وارد کند، همچنین برنامه ریزی برای شناسایی و فعال سازی مساجد و امام زادگان و بقاع متبرکه میزبان اعتکاف ضروری است.

    وی خواستار برنامه ریزی برای برگزاری اعتکاف دانش آموزی و دانشجویی و بهره گیری از ظرفیت گروه‌های جهادی و طلاب توانمند در اعتکاف شد و توجه و برنامه ریزی برای برگزاری اعتکاف دهه آخر ماه مبارک رمضان و ایام نیمه شعبان را مهم خواند.

    حجت الاسلام شریف تبار برگزاری دوره توانمند سازی مبلغین اعتکاف، بررسی راهکارهای همکاری در تأمین اقلام بازرگانی (گوشت. مرغ. برنج و …) اعتکاف، نظارت بر برگزاری جلسات ستاد شهرستانی اعتکاف در سطح استان و بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری اعتکاف را از جمله محورهای جلسه ذکر کرد.

    وی ادامه داد: ایجاد وحدت رویه در برگزاری اعتکاف و پرهیز از تعدد برنامه‌های جانبی و شناسایی و ساماندهی مساجد میزبان اعتکاف و رفع مشکلات احتمالی مساجد با همکاری ادارات کل تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه از جمله مصوبات بوده است.

    حجت الاسلام علی اکبر درخشنده معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران، برگزاری نشست هم اندیشی متولیان برگزاری اعتکاف در شهرستان‌ها با همکاری دستگاه‌های عضو ستاد، برگزاری اعتکاف دانش آموزی و دانشجویی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها و تسهیل حضور شرکت کنندگان (برگزاری اعتکاف در مساجد و دانشگاه‌های منتخب)، برگزاری دوره آموزشی یک روزه ویژه مبلغین و طلاب شرکت کننده در مراسم اعتکاف، برنامه ریزی برای بهره گیری از حضور طلاب و روحانیون معتکف در مساجد و اماکن برگزار کننده اعتکاف را از جمله مصوبات بیان کرد.

    وی ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان در برگزاری مراسم‌های مناجات خوانی، مولودی و … تهیه محتوی در حوزه جهاد تبیین، دهه فجر، جمعیت و فرزند آوری، حوادث و اغتشاشات اخیر، معرفی الگوی زن سوم ایرانی اسلامی و … در فضای مجازی و رسانه‌ای استان ا. دیگر مصوبات بوده است.

    وی تدارک و تهیه تبلیغات محیطی، فضای مجازی و رسانه‌ای برای تشویق و ترغیب حضور حداکثری در مراسم اعتکاف را الزامی دانست.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.