حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • بیانیه پایانی معتکفین سراسر کشور در سال ۱۴۰۲
    07 بهمن 1402 - 21:00
    شناسه : 5861
    خداوند متعال را شاکریم، توفیقمان داد سر بر آستان بندگیش بسائیم، زبان به ذکر زیبایش بگشاییم و در گوشه گوشه خانه امنش خلوت بگزینیم، همنشین بندگان صالحش باشیم و در جامع‌ترین عبادت کهن ِبندگی سهمی داشته باشیم.

    با پایان اعتکاف رجبیه در سال ۱۴۰۲، ستاد مرکزی اعتکاف بیانیه‌ای صادر کرد.

    متن پیام به شرح زیر است:

    بسم الله الرحمن الرحیم
    الحمدلله رب العالمین و به نستعین

    خداوند متعال را شاکریم، توفیقمان داد سر بر آستان بندگیش بسائیم، زبان به ذکر زیبایش بگشاییم و در گوشه گوشه خانه امنش خلوت بگزینیم، همنشین بندگان صالحش باشیم و در جامع‌ترین عبادت کهن ِبندگی سهمی داشته باشیم.

    همراهِ خوبان عالم زیست مومنانه را تجربه کنیم و در هندسه ی عبادیِ انس و خلوت کنارِ بهترین و برترین بندگان خدا قرار بگیریم، اعتکاف را لطف بزرگ خدا می‌دانیم و میعادگاه عاشقان؛ الحمدلله الذی هدانا لهذا و ما کنّا لنهتدی لولا ان هدانا الله، اکنون که رشد و رونق اعتکاف جهانگیر شده و گرایش آن به سمت و سوی جوانان و نوجوانان و نونهالان، بیش از همیشه‌ی تاریخ است، خویش را مشمول لطف و عنایت الهی می‌بینیم و نعمت حضرتش را بیش از همیشه.

    تمام توفیقمان را از دعای خیر ولی الله الاعظم علیه السلام می‌دانیم و همه عبادتمان را به عنوان هدیه‌ای ناقابل تقدیم وجود مقدسشان می‌کنیم و امید آن داریم مایه دلخوشی حضرتش باشیم. هدایت داهیانه امام مسلمین جهان رهبر عظیم الشأنمان را قدر می‌دانیم و دعاگوی وجود مبارکشان هستیم.

    ما جمع معتکفین مساجد کشور ولایت محور و مجاهد پَرور جمهوری اسلامی ایران درآخرین دقایق اعتکاف سال ۱۴۰۲ ه ش با این بیانیه، اعتکاف امسال را به پایان می‌رسانیم و مطالب مورد نظرمان را به شرح ذیل طی چند بند تقدیم میکنیم؛

    ۱.اعتکاف را پیشران مسائل معنوی عصر حاضر بلکه تجلی اخلاق و معنویتی تمدن ساز، حضور و اشتیاق جوانان و نوجوانان عزیز در این عرصه را نشانه‌ی گرایش صحیح معنوی جامعه‌ی دینی می‌دانیم و لذا از مسئولین فرهنگی کشور مطالبه‌ی تجهیز مساجد و ایجاد شرایط برگزاری اعتکاف همراه با خیرین را در تعداد بیشتری از مساجد کشور خواستاریم.

    ۲.مهمترین جریان حاضر جهان را رویارویی تمام اسلام، یعنی غزه مظلوم، با تمام کفر، یعنی صهیونیست خونخوار می‌دانیم و حمایت همه جانبه‌ی تکلیف مدارانه‌ی خویش را از جبهه مقاومت اعلام می‌کنیم.
    همچون ایثار برادران شهیدمان در دوران انقلاب، دفاع مقدس، عرصه ی فرهنگ، دفاع از حرم، سلامت و امنیت آماده تقدیم جان ناقابلمان هستیم.

    ۳.توسعه معنویت در بین مردم که از اهداف‌بلند پیر سفر کرده انقلاب و از آرمان‌های مهم رهبر عزیزمان هست را از تمامی ارگان‌های نظام مقدس مطالبه می‌کنیم و تقاضا داریم مواردی مثل عفاف و حجاب و مبارزه با مفاسد اقتصادی اولویت آنها باشد.

    ۴.بزرگداشت دهه مبارک فجر را وظیفه ی پیامبر گونه‌ی هر مومنی می‌دانیم که فرموده اند؛ و ذکّرهم بایّام الله… و تحقق انتخابات پرشور را تضمین کننده امنیت و جمهوریت نظام مقدس اسلامی دانسته و فعالیت در این عرصه را اطاعت از امر رهبر فرزانه اعلام می‌نماییم.

    در پایان ضمن تشکر از مسئولین هم‌افزا در امر برگزاری اعتکاف و اقامه‌ این سنت حسنه محمدی، برای تمامی معتکفین آرزوی توفیق مجدد داریم و قبولی طاعات را می‌طلبیم.

    والسلام علیکم و رحمت الله

    پایان پیام/

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.