حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • بیش از ۲۲ هزار دانش‌آموز فارس در اعتکاف امسال حضور داشتند
    10 بهمن 1402 - 4:38
    شناسه : 5986
    محمدامین کرم‌زاده رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس گفت: بیست و دو هزار و ۳۷۸نفر دانش‌آموز استان فارس در مراسم اعتکاف سال جاری شرکت کردند.
    منبع : خبرگزاری مهر

    فارس _ ستاد مرکزی اعتکاف: محمدامین کرم‌زاده رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس با بیان اینکه مراسم اعتکاف دانش‌آموزی در راستای اجرای ساحت عبادی، اعتقادی و اخلاقی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سراسر استان فارس برگزار شد، گفت؛ این مراسم‌ها با استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان استان برگزار شد و بیست و دو هزار و ۳۷۸ نفر دانش آموز استان در دوره‌های مختلف تحصیلی در مراسم اعتکاف سال جاری به صورت منسجم و گروهی شرکت کردند و این آمار جدای از آمار حضور انفرادی دانش آموزان در این مراسم است.

    کرم‌زاده گفت: زمینه‌سازی برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی در مناطق ۵۹ گانه توسط آموزش و پرورش استان فارس طی جلسات متمادی از آذرماه سال جاری فراهم شد.

    رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس گفت: اعتکاف دانش‌آموزی در استان فارس با اجرای برنامه‌های روزهای مراسم اعتکاف مانند نماز جماعت، مناجات روزانه، مراسم جشن میلاد امام‌علی علیه‌السلام، مراسم برگزاری وفات حضرت زینب سلام‌الله‌علیها، سخنرانی تخصصی معرفتی، کرسی آزاداندیشی، رفیق شهیدم، مسابقات قرآن و محفل انس با قرآن دانش‌آموزی، پخش کلیپ آموزشی، همخوانی و بیان احکام و ایده‌های خلاق به صورت دانش‌‌آموز محور برگزار گردیده است.

    کرم‌زاده افزود: اعتکاف دانش‌آموزی موجب رشد شخصیت در ابعاد مختلف، تعالی روح و ارتقای جایگاه معنوی دانش‌آموزان خواهد شد و آنان در این آئین معنوی در محیطی خوب و سازنده یک اردوی جذاب تربیتی سه روزه در مسجد را تجربه می‌کنند.

    رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس اضافه کرد: قرار است توسط رؤسای ادارات مناطق ۵۹ گانه آموزش و پرورش استان فارس از معتکفان دانش‌آموز تجلیل به عمل آید و در قالب گروه‌های دخترانه و پسرانه تخصصی در اردوهای تربیتی و معرفتی فعالیت‌های دانش‌اموزان ادامه یابد.

    پایان پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.