حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • تبیین مباحث عفاف و حجاب در مراسم اعتکاف اهمیت بسیاری دارد
    21 آذر 1402 - 22:36
    شناسه : 4006
    مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه‌ انقلاب اسلامی: حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ثقفی مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه‌ انقلاب اسلامی، گفت: در حوزه عفاف و حجاب نیز نیاز است که برنامه‌ریزی‌ها به گونه صورت پذیرد تا مومنین و معتکفین در خط مقدم این حوزه باشند و تبیین مباحث حجاب و عفاف در ایام اعتکاف نیز دارای اهمیت بسیاری است.

    به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی اعتکاف، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی ثقفی در نشست تخصصی امروز هشتمین همایش هم‌اندیشی راهبردی اعتکاف سراسر کشور که در مسجد گوهرشاد آستان قدس رضوی برگزار می‌شود، عنوان کرد: مسئله حجاب از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ترویج این فرهنگ دینی نیازمند نقش آفرینی همه نخبگان و فعالان اجتماعی است.

    مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه‌ انقلاب اسلامی بیان کرد: اولین اقدام ما در این حوزه، تبیین است؛ امروز مهمترین و موثرترین تبیین، تبیین وجود دست پلید دشمن در موضوع حجاب و عفاف بین جامعه است؛ نقشه‌ها و افکار دشمن در این خصوص ضرورت دارد تا تبیین شود.

    ثقفی با بیان اینکه مردم باید در همه امور مهم اجتماعی و فرهنگی ورود داشته باشند، گفت: در حوزه عفاف و حجاب نیز باید خود مردم ورود کنند و چه بهتر که برنامه‌ریزی‌ها به گونه صورت پذیرد که مومنین و معتکفین در خط مقدم این حوزه نقش‌آفرین باشند؛ تبیین مباحث حجاب و عفاف در ایام اعتکاف نیز دارای اهمیت بسیاری است.

    پایان پیام/

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.