حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی یک اولویت مهم است
    21 دی 1402 - 9:07
    شناسه : 4164
    مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی: حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: رویکرد اصلی مجموعه تبلیغات اسلامی در این زمینه اجرای صفر تا صد مراسم اعتکاف با محوریت مساجد است و اعتکاف دانش‌آموزی یکی از مهمترین اولویت‌هاست و با هدف تسهیل این امور و با پیگیری از طریق دستگاه‌ها و ارگان‌هایی همچون جهاد کشاورزی به دنبال تامین و توزیع بخشی از اقلام مورد نیاز این مراسم با قیمت‌های معقول و مناسب هستیم.
    منبع : خبرگزاری حوزه

    آذربایجان شرقی _ ستاد مرکزی اعتکاف: حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در دیدار با روحانیون، اعضای شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای شهرستان جلفا برگزاری هر چه باشکوه‌تر انتخابات را زمینه‌ساز اعتلای بیش از پیش نظام دانسته و گفت؛ مجموعه تبلیغات اسلامی و تشکل‌های مرتبط با آن وظیفه‌ای خطیر در این زمینه دارند که البته این به معنی تصدی‌گری امور نیست و باید با تسهیل فعالیت تشکل‌ها و مجموعه‌های مردم نهاد مرتبط و برون سپاری کارها اجرای امور را به این تشکل‌ها واگذار و بر حسن اجرای آنها نظارت کرد.

    وی با تاکید به اینکه وظیفه اول این مجموعه جذب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است، اعلام کرد: در این خصوص نه مجموعه تبلیغات اسلامی و نه هیچ یک از تشکل‌های مرتبط با آن به هیچ عنوان از شخص خاصی حمایت نمی‌کنند و در نهایت شاخص‌های انتخاب اصلح را تبیین خواهند کرد.

    حجت‌الاسلام حسینی همچنین با اشاره به پیش‌رو بودن ایام دهه فجر افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در واقع احیای اسلام ناب محمدی(ص) بود و رخدادهای سوریه و تحولات امروز غزه در ادامه همین روند و در بستر همین انقلاب شکل گرفته، تحولاتی که به گفته مقام معظم رهبری هر یک گامی مهم برای تحقق تمدن نوین اسلامی و مقدمه ساز ظهور هستند.

    وی ادامه داد: بر همین اساس باید در ایام دهه فجر نسبت به تبیین دستاوردها و توفیقات نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌ها و بخش‌های مختلف اهتمام کنیم تا از این طریق زمینه امیدآفرینی عمومی در سطح جامعه ایجاد شد، چرا که رهبری جهاد امیدآفرینی را در برهه کنونی حتی مهمتر از جهاد تبیین دانسته‌اند.

    مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ضمن اشاره به فرا رسیدن ایام اعتکاف گفت: رویکرد اصلی مجموعه تبلیغات اسلامی در این زمینه اجرای صفر تا صد مراسم اعتکاف با محوریت مساجد است و اعتکاف دانش‌آموزی یکی از مهمترین اولویت‌هاست و با هدف تسهیل این امور و با پیگیری از طریق دستگاه‌ها و ارگان‌هایی همچون جهاد کشاورزی به دنبال تامین و توزیع بخشی از اقلام مورد نیاز این مراسم با قیمت‌های معقول و مناسب هستیم.

    وی از برگزاری یادواره شهدای هیأت آذربایجان شرقی مقارن با سالروز شهادت حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها نیز خبر داد و افزود: انتظار داریم در برنامه‌های گرامیداشتی چون سالگرد شهادت سردار سلیمانی و یا ارتحال آیت‌الله مصباح، نسبت به بصیرت‌افزایی عمومی در مباحث دینی و فرهنگی نیز اهتمام شود.

    پایان پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.