حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • تربیت قرآنی راهکار تقویت تدین و تفکر در مدارس است
    30 فروردین 1402 - 21:07
    شناسه : 3727
    امام جمعه یزد در جمع معتکفان رمضانیه؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد گفت: تربیت قرآنی راهکار تقویت تدین و تفکر در مدارس است و مدیران و معلمان باید به این تربیت اهتمام داشته باشند.
    منبع : خبرگزاری مهر

    آیت‌الله محمدرضا ناصری، صبح چهارشنبه در جمع معتکفان رمضانی در مسجد ملااسماعیل یزد با اشاره به آیه ۱۴۳ سوره آل عمران اظهار داشت: این آیه به مؤمنانی که همنشین آنها، ذکر و یاد خداست و در هر حالی به یاد خدا هستند، اشاره دارد.

    وی با اشاره به شگفتی‌هایی که خداوند متعال در تمامی موجودات عالم نهاده است، عنوان کرد: اگر انسان اهل تفکر باشد، به بزرگی خدا و جهان آفرینش و هدف خلقت پی خواهد برد.

    امام جمعه یزد تاکید کرد: اگر انسان به سلاح فکر مجهز شود، به حقایق بزرگی دست خواهد یافت و مدارج بزرگ علمی و معنوی را طی می‌کند.

    آیت‌الله ناصری خطاب به شرکت کنندگان در اعتکاف که اغلب آنها را دانش آموزان تشکیل می‌دادند، عنوان کرد: شما ۱۲ سال در مدرسه درس می‌خوانید اما آیا ۱۲ ساعت به تفکر عمیق دارید که اگر غیر از این است، علم شما «بخوان، حفظ کن، نمره بگیر» است.

    امام جمعه یزد اظهار داشت: تفکر باید در مدارس نهادینه شود و معلمان باید قدرت تفکر را در دانش آموزان تقویت کنند که در این صورت، قدرت تشخیص حق از باطل نیز در آنها تقویت خواهد شد.

    آیت‌الله ناصری، تربیت قرآنی را راهکار تقویت قدرت تفکر و تعقل در دانش آموزان ذکر کرد و گفت: کنار گذاشتن قرآن و آموزه‌های قرآنی از آموزش، خیانتی بود که صد سال پیش در کشور ما به سیستم آموزشی روا داشته شد.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با دعوت دانش آموزان به تقوای الهی بیان کرد: عبادت در جوانی از اهمیت و درجات بالاتری برخوردار است و از فرصتی که برای عبادت خدا دارید به خوبی بهره مند شوید.

    آیت‌الله ناصری ادامه داد: اعتکاف، فرصتی برای خلوت با خداست و با نیایش، دعا و قرائت قرآن و تدبر در قرآن کریم می‌توانید ارتباط خود را با خالق بی همتا تقویت کنید.

    نماینده ولی فقیه در استان یزد اظهار داشت: حضور شما جوانان در مراسم اعتکاف، اتفاقی نیست و شما برای تقرب الهی در ماه خدا به این خلوت دعوت شده‌اید و امیدواریم بتوانید از این فرصت به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.