حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • ثبت‌نام معتکفان در اردبیل
    29 دی 1402 - 17:23
    شناسه : 4657
    مرتضی قبادی مسئول روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: ثبت‌نام برای شرکت در آئین معنوی اعتکاف در محل ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تابعه استان اردبیل انجام می‌شود.
    منبع : خبرگزاری مهر

    اردبیل _ ستاد مرکزی اعتکاف: مرتضی قبادی در گفت‌وگویی به تشریح زمان و نحوه ثبت‌نام برای حضور در آئین معنوی اعتکاف در استان اردبیل اشاره کرد و گفت؛ آئین معنوی اعتکاف در شهرستان اردبیل در ۱۷ مسجد شاخص و محوری و ۳۷ مسجد در شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه از تاریخ پنجم تا هفتم بهمن‌ماه مصادف با ۱۳ تا ۱۵ رجب برگزار می‌شود.

    وی با اشاره به نحوه ثبت‌نام از معتکفین افزود: ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها در سراسر استان از معتکفین در دو بخش خواهران و برادران بنا به ظرفیت هر مسجد و با توجه به گروه‌های مختلف سنی و اقشار مختلف دانش آموزی، دانشجویی، هیأت مذهبی، فعالان فرهنگی و قرآنی ثبت نام می‌کنند.

    مسؤول روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان کرد: بنا به درخواست معتکفین در سنوات قبل، امسال مساجد محل اعتکاف در قالب‌های مختلف اعم از اعتکاف اولی‌ها، جوانان، هیآت‌ها، طلاب، دانش‌آموزی، دانشجویی، مادر و فرزندی، در دو بخش خواهران و برادران در رده‌های سنی مختلف تقسیم‌بندی شده و معتکفین برای مساجد مورد نظر ثبت‌نام می‌کنند.

    قبادی ادامه داد: با توجه به نزدیکی ایام اعتکاف، جلسات هماهنگی و برنامه‌ریزی مستمر با ادارات و نهادهای مربوطه اعم از نیروی انتظامی، اوقاف و امور خیریه، شورای هیأت مذهبی، کانون‌های مساجد، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره امور قرآنی، ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تابعه و … برای اجرای شایسته و پرمحتوا برگزار شده است.

    وی یادآور شد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با هیأت امنای مساجد جامع و مساجد شاخص و محوری استان، سنت حسنه اعتکاف در ۵۰ مسجد استان اردبیل خواهد شد که معتکفین برای ثبت‌نام می‌توانند به ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها مراجعه یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس ۲-۰۴۵۳۳۷۱۷۵۷۱ تماس حاصل کنند.

    پایان پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.