حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • ثبت‌نام اعتکاف در یزد از ۲۶ دی آغاز می‌شود
    21 دی 1402 - 11:20
    شناسه : 4252
    حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از ثبت‌نام مساجد متقاضی برگزاری اعتکاف در استان از ۲۴ دی در ادارات تبلیغات اسلام شهرستان‌ها و ثبت‌نام معتکفین از ۲۶ دی به صورت اینترنتی خبر داد.
    منبع : خبرگزاری حوزه

    یزد _ ستاد مرکزی اعتکاف: حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد به خبرنگاران گفت؛ ثبت‌نام مراسم معنوی اعتکاف به‌صورت اینترنتی در سایت (tebyanyaz) از تاریخ ۲۶ دی‌ماه آغاز خواهد شد.

    وی افزود: مساجدی که تقاضای برگزاری مراسم اعتکاف را دارند، می بایست تا قبل از ساعت ۱۴:۳۰ روز ۲۴ دی‌ماه به ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان خود مراجعه کرده و اطلاعات خود را وارد سامانه تعریف شده کنند.

    مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، به تبلیغات محیطی این مراسم اشاره و تصریح کرد: با هماهنگی که بین ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها و شهرداری‌ها انجام شده است مقرر شد تبلیغات محیطی در سطح استان به صورت یکسان انجام شود.

    حجت‌الاسلام نجیمی گفت: با توجه به وظیفه ذاتی سازمان تبلیغات اسلامی، مبلغین و مبلغات قبل از حضور در اعتکاف آموزش‌های لازم را خواهند دید تا ارتباط درست با معتکفین داشته باشند.

    وی اضافه کرد: با توجه به حضور مبلغین شاخص در استان، هدف ما این است که حداکثر بهره‌برداری از حضور این عزیزان در مراسم معنوی اعتکاف داشته باشیم.

    مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با هماهنگی با مراکز فرهنگی دیگر استان از جمله جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی، انجمن اسلامی دانش‌آموزان و … مراسم اعتکاف به بهترین نحو ممکن انجام شود.

    حجت‌الاسلام نجینی گفت: سرانه فرهنگی برای مساجد در صورت امکان، تهیه فرم نظرسنجی برای معتکفین در روز آخر مراسم، بازرسی از مساجد و آشپزخانه‌ها از جمله برنامه های ادارات تبلیغات اسلامی برای این مراسم به شمار می‌رود.

    پایان پیام/

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.