حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • ثمره اعتکاف، خودسازی است
    30 دی 1402 - 6:45
    شناسه : 4702
    قائم مقام ستاد اعتکاف کشور: حجت‌الاسلام سیدباقر تکیه‌ای قائم مقام ستاد اعتکاف کشور با اشاره به نهایی شدن سند راهبردی اعتکاف در سال 1400، بیانیه گام دم انقلاب اسلامی را مهم‌ترین سند معنویت و اخلاق در کشور خواند و گفت: ثمره آئین معنوی اعتکاف، خودسازی است و بیانیه گام دوم در سه محور خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی تعریف شده است.
    منبع : خبرگزاری مهر

    مرکزی _ ستاد مرکزی اعتکاف: حجت‌الاسلام سیدباقر تکیه‌ای عصر جمعه در نشست ستاد عفاف و حجاب استان مرکزی، گفت؛ نوجوانان و جوانان به ویژه دهه هشتادی‌ها از آئین معنوی اعتکاف، سال گذشته استقبال خوبی داشتند و حدود ۴۰۰ هزار نفر از معتکفان را دهه هشتادی‌ها تشکیل دادند.

    وی افزود: ۶ هزار مسجد در سال گذشته میزبان ۶۰۰ هزار معتکف بودند و پیش بینی می‌شود که امسال آمار معتکفان افزایش یابد.

    حجت‌الاسلام تکیه‌ای بیان کرد: سال گذشته ۶۰ درصد معتکفین از خواهران و ۴۰ درصد از برادران بودند.

    قائم مقام ستاد مرکزی اعتکاف کشور از برگزاری اعتکاف‌های تخصصی دانش‌آموزی، دانشجویی، مادر و فرزندی و نخبگانی در سال جاری خبر داد و گفت: پس از انقلاب اسلامی حضور اقشار مختلف در این آئین معنوی افزایش یافته است.

    وی، ماهیت انقلاب اسلامی را ماهیت معنوی و اخلاقی بیان کرد و گفت: ثمره آئین معنوی اعتکاف خودسازی است.

    قائم مقام ستاد اعتکاف کشور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را مهم‌ترین سند معنویت و اخلاق بیان کرد و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در سه محور خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی تعریف شده است.

    حجت‌الاسلام تکیه‌ای با اشاره به تدوین سند راهبردی اعتکاف، ادامه داد: این سند پس از دو ماه مورد تأیید مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید قرار گرفت و سپس اجرایی شد.

    وی توضیح داد: در سال ۱۴۰۰ سند اعتکاف نهایی شد و در هر استان شورای اعتکاف با حضور نماینده ولی فقیه، دبیر شورای مردمی، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، سازمان تبلیغات، مدیران حوزه‌های علمیه و اعزام مبلغان تشکیل شد.

    قائم مقام ستاد مرکزی اعتکاف یادآور شد: شعار امسال آئین معنوی اعتکاف “اعتکاف، معنویت تمدن‌ساز” است.

    وی، اعتکاف را یک فرصت دانست و گفت: در هر فرصتی می‌تواند تهدیدی وجود داشته باشد و باید مراقب باشیم که با بی احتیاطی فرصت‌ها در این آئین معنوی به تهدید تبدیل نشود.

    حجت‌الاسلام تکیه‌ای بیان کرد: امید است معتکفان، مبلغان، امام جماعات و خادمان در آینده‌ای نزدیک به یک شبکه مؤمنانه تبدیل شوند و مبلغ مهدویت در سطح جامعه باشند.

    پایان پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.