حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • حسینیه های کودکان فاطمی برپا می شود/ارائه طرح های نو در اعتکاف
    13 آذر 1401 - 13:29
    شناسه : 998
    معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران: معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی برپایی حسینیه های ویژه کودکان و جلسات روضه خانگی را از برنامه های مهم این سازمان در ایام فاطمیه بیان کرد.
    منبع : خبرگزاری مهر

    حجت الاسلام علی اکبر درخشنده با اشاره به اهمیت نقش فرماندهان فرهنگی در جنگ شناختی و ترکیبی با گرامیداشت ایام فاطمیه و لزوم تبیین الگوی سوم زن مسلمان ایرانی افزود: جایگاه و هویت حقیقی زن مسلمان با الگوگیری ازشخصیت و سیره و فعالیت‌های حضرت حضرت فاطمه زهرا (س) در جامعه تبیین شود.

    وی خط محتوایی فاطمیه را تبیین الگوی حضرت فاطمه (س) مظهر ولایت اجتماعی ذکر کرد و گفت: در ایام فاطمیه طرح‌ها و پویش‌هایی نظیر عهد فاطمی، خانه مادری، تحلیل خطبه فدکیه برگزار می‌شود و حمایت‌های ویژه از جلسات خانگی، برپایی حسینیه‌های کودکان، ارائه محتوای تبلیغی و فرهنگی در دستور کار است.

    وی ثبت مشخصات روضه‌های خانگی، مداحان، مبلغان و مبلغات را ضروری دانست و بر راهبری و هدایت مجالس خانگی به سمت مباحث جهاد تبیین در برنامه‌های ایام فاطمیه تاکید کرد و با اشاره به درپیش بودن سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: کاروان روایت حبیب در استان برپا می‌شود و سفیر حبیب در نکا، ساری و میاندورود به اجرای برنامه می‌پردازد.

    حجت الاسلام درخشنده با اشاره به مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی در کمیته‌های قرآنی و هیئت‌ها خواستار ارائه طرح‌ها و برنامه‌های ویژه برای سالگرد شهید سلیمانی شد و گفت: برنامه‌های ابلاغی و ویژه این مراسم تهیه و اطلاع رسانی می‌شود.

    معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران همچنین به مسئله اعتکاف اشاره و خواستار ارائه طرح‌های نوآورانه و خلاقانه، جذاب و جدید برای جذب جوانان و نوجوانان در این آئین معنوی شد و افزود: برای هرچه پررنگ شدن آئین اعتکاف، مراکز و محل‌های برپایی اعتکاف در سال جاری افزایش خواهد یافت.

    وی همچنین بر لزوم بهره گیری از ظرفیت خیران برای برپایی مراسم اعتکاف تاکید کرد و گفت: تولیدات رسانه‌ای برای ترویج و نشر ارزش‌های فرهنگی اعتکاف نیز جزو برنامه‌های این معاونت است.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.