حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • حضور پرشور جوانان در اعتکاف نشان از شکست تهاجمات فرهنگی دشمن است
    23 آذر 1402 - 7:28
    شناسه : 4079
    عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: بانکی پورفرد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در سال‌های اخیر شاهد حضور پرشور و شوق جوانان و نوجوانان در مراسم معنوی اعتکاف بوده‌ایم که این نشان از شکست تهاجمات فرهنگی دشمن است.

    به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی اعتکاف، امیرحسین بانکی‌ پورفرد در پنجمین نشست تخصصی هشتمین همایش هم‌اندیشی راهبردی اعتکاف سراسر کشور که در مسجد گوهرشاد آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در حال برگزاری است، بیان کرد: اعتکاف میعادگاه جوانان و عشاقی است که لحظه شماری می‌کنند برای خلوت در مسجد و عبادت الهی و به‌حمدالله هر ساله خیل زیادی از نوجوانان و جوانان از این مراسم استقبال می‌کنند.

    نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در این گردهمایی، ائمه جمعه و مسؤولین نهادهای رهبری و شوراهای اعتکاف، برای هم‌اندیشی پیرامون بهتر برگزار شدن اعتکاف در مسجد گوهرشاد جمع شده‌اند و با اعتکاف در جوار امام‌ الرئوف(ع) به بررسی این مسأله می‌پردازند.

    این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پیگیری می‌کنیم تا در مجلس شورای اسلامی زیرساخت‌های سند راهبردی اعتکاف را تقویت کرده و در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز آن را مصوب کنیم.

    امیرحسین بانکی‌ پورفرد ستاد مرکزی اعتکاف

    بانکی‌ پورفرد با اشاره به تاثیر اجتماعی اعتکاف برای جوانان، تصریح کرد: جوانان نیازهای زیادی دارند که در این بین خلوت با خدا و انس با مسجد و عبادت از مهمترین نیازهای انسان‌ها به خصوص جوانان است.

    وی افزود: الحمدلله اقبال زیادی توسط جوانان در سال‌های اخیر برای شرکت در مراسم اعتکاف نشان داده شده و این عنایت و رحمت خداوند متعال است که این میزان شور و اشتیاق در نوجوانان و جوانان با وجود همه تهاجمات فرهنگی دشمن، به شرکت در اعتکاف وجود دارد.

    پایان پیام/

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.