حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • حضور ۵۰۰ جوان ملایری در اعتکاف
    18 بهمن 1401 - 7:47
    شناسه : 3495
    مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر: حجت‌الاسلام روح الله نجفی مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: حدود ۵۰۰ ملایری در مساجد این شهرستان معتکف شدند.
    منبع : خبرگزاری مهر

    همزمان با ایام البیض و در ماه رجب جوانان ملایری نیز به دور از هیاهوی زمان با حضور در مساجد این شهرستان معتکف شدند، معتکفان از سحرگاه سیزدهم تا پانزدهم ماه رجب با معبود خود خلوت کرده‌اند و برگزاری مراسم اعتکاف امسال از شور وحال خاصی برخوردار بود.

    حجت‌الاسلام روح الله نجفی دوشنبه در حاشیه برگزاری این مراسم در مسجد جامع شهر ملایر با بیان اینکه امسال نیز مانند سال گذشته همزمان با ایام ماه مبارک رجب مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان برگزار شد، گفت: این مراسم در دو مسجد جامع و مسجد امام حسین (ع) سیفیه در شهر ملایر، شهر ازندریان، سامن، اسلام‌شهر آق‌گل و روستای انوج و همچنین زنگنه و حسین آباد ناظم برگزار شده است.

    مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰ نفر از جوانان این شهر با حضور در مساجد معتکف شدند؛ افزود: حضور جوانان و نوجوانان در این مراسم بی نظیر بوده و بیشتر آنها دختران و تعدادی زیادی از معتکفین دانش آموز و دهه هشتادی هستند.

    وی، برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله نشست‌های معرفتی، دعوت از سخنران، دیدار جوانان با نخبگان، محافل قرآنی، اعمال مخصوص اعتکاف، مداحی، مولودی‌خوانی و… را از جمله برنامه‌های اعتکاف امسال در ملایر برشمرد.

    گفتنی است؛ مراسم اعتکاف مساجد ملایر امسال میزبان محمد مختار عبدالله یکی از شاگردان شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه بود. محمدمختار عبد الله در جمع معتکفین به بیان تأثیرات انقلاب اسلامی در کشورهای دیگر پرداخت و خطاب به معتکفین بر ضرورت قدرشناسی انقلاب اسلامی و امنیت کشورمان تاکید کرد.

    وی ضمن بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، به جوانان توصیه کرد مواظب تبلیغات دروغین دشمن باشند و تنها راه پیشرفت کشور تلاش بیش از پیش همه آحاد مردم است.

    همچنین در برنامه اعتکاف امسال مراسم سخنرانی با حضور حجت الاسلام هاشمی از روحانیون برجسته قم با موضوع جهاد تبیین در جمع معتکفین خواهر در مساجد شهرستان ملایر برگزار شد.

    در این جلسات حجت‌الاسلام هاشمی به بیان اهمیت جهاد تبیین در برابر شبهات دشمنان پرداخته و عنوان کرد: زنان و مادران جامعه باید وظیفه خود را در عرصه جهاد تبیین ایفا کنند و به فرمان مقام معظم رهبری لبیک گویند.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.