حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • در ایام اعتکاف هیچ ذکری با فضیلت‌تر از بیان فضائل امیرالمؤمنین نیست
    06 بهمن 1402 - 0:27
    شناسه : 5211
    امام جمعه ارومیه: حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه‌السلام گفت: در ایام اعتکاف چیزی با فضیلت‌تر از بیان فضایل آقا امیرالمومنین علیه‌السلام نیست و چه خوب است زینت بخش مجالسمان ذکر فضایل امیرالمومنین علیه‌السلام باشد.

    آذربایجان غربی _ ستاد مرکزی اعتکاف: حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمهدی قریشی امروز در جمع معتکفین مسجد امیرالمؤمنین علیه‌السلام ارومیه، ضمن تقدیر از مسئولین مدرسه علمیه حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها به جهت برگزاری مراسم اعتکاف، اظهار کرد: همه مسلمین جهان رو به کعبه نماز می‌خوانند و خداوند علی بن ابی طالب علیه‌السلام را در کعبه متولد کرد تا هرکه رو به کعبه نماز می‌خواند و بدان توجه می‌کند، به یاد امام علی علیه‌السلام نیز بیفتد.

    وی با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه‌السلام، گفت: در این مجالس علوی چیزی با فضیلت‌تر از بیان فضایل آقا امیرالمومنین علیه‌السلام نیست و چه خوب است زینت بخش مجالسمان، ذکر فضایل امام علی علیه‌السلام باشد.

    امام جمعه ارومیه تصریح کرد: در حدیثی به نقل از نبی اکرم صلی‌الله‌علیه‌و ‌آله برای گفتن، نوشتن، شنیدن و دیدن یکی از فضایل امیرالمومنین علیه‌السلام، ثواب فراوانی ذکر شده و حضرت می‌فرمایند؛ ذِکرُ علیٍّ عبادهٌ، یاد و ذکر علی، عبادت است.

    وی تصریح کرد: امام صادق علیه‌السلام از قول حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند، هر کس یکی از فضایل امام علی علیه‌السلام را بخواند، با اقرار به آن، خداوند گناهان گذشته و آینده او را می‌بخشد و هر کس یک فضیلت از فضایل ایشان را بنویسد تا وقتی که اثر آن نوشته باقی باشد ملائکه برای او استغفار می‌کنند، همچنین هر که گوش فرا دهد به یکی از فضایل ایشان، خداوند گناهان او را که از راه گوش انجام داده می‌آمرزد.

    نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بیان کرد: هر کسی که به نوشته‌ای از فضایل امام علی علیه‌السلام تماشا کند، خداوند گناهانی را که او از راه چشم مرتکب شده می‌آمرزد، بنابراین نگاه به علی بن ابی طالب علیه‌السلام عبادت است، خداوند ایمان بندها را نمی‌پذیرد مگر با ولایت حضرت علی علیه‌السلام و بیزاری از دشمنانش.

    امام جمعه ارومیه با اشاره به ثواب ایام اعتکاف، به معتکفین توصیه کرد ثواب این اعتکاف را به پدر و مادر و اهل بیت علیه‌السلام عطا نموده و با استغفار و راز و نیاز با خداوند متعال با دلی آرام از این مکان مقدس خارج شوند.

    انتهای پیام/

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.