حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • دستاوردهای انقلاب و تصویر واقعی کشورهای دنیا برای معتکفین تبیین شود
    23 آذر 1402 - 14:26
    شناسه : 4092
    مدیر اندیشکده راهبردی سعداء: حجت‌الاسلام والمسلمین راجی مدیر اندیشکده راهبردی سعداء گفت: تبیین شخصیت مقام معظم رهبری، دستاوردهای انقلاب، ریشه مشکلات کشور، ارائه تصویر واقعی کشورهای دنیا، مقابله با بزک و تطهیر پهلوی و دشمن شناسی از مهمترین محورهایی است که باید در اعتکاف به آن توجه شود.

    به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی اعتکاف کشور،  حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسین راجی در پنجمین نشست تخصصی هشتمین همایش هم‌اندیشی راهبری اعتکاف سراسر کشور که در مسجد گوهرشاد آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در حال برگزاری است، عنوان کرد: مردم در جامعه با ۱۵۰ شبهه بسیار پرتکرار مواجه هستند که ۱۷ شبهه از این تعداد در فتنه سال گذشته به شدت پررنگ بود.

    وی بیان کرد: اگر به این ۱۵۰ سوال و شبهه، پاسخ علمی، درست، به موقع و قانع کننده‌ای داده نشود، به مرور زمان شخص را به اپوزیسیون تبدیل می‌کند و باعث می‌شود آن فرد کم کم از نظام فاصله می‌گیرد.

    مدیر اندیشکده راهبردی سعداء با اشاره به اینکه ۱۵۰ شبهه پرتکرار ناظر بر ۶ محور است، گفت: ما باید برای این ۶ محور برنامه‌ریزی داشته باشیم و به شیوه درست آنها را برای مردم تبیین کنیم.

    وی تاکید کرد: در تمام فتنه‌ها همه هجمه دشمن به سمت شخصیت مقام معظم رهبری است؛ ضرورت دارد طلاب و فضلا به تبیین شخصیت رهبر معظم انقلاب در تریبون‌های خود بپردازند؛ باید قدر این ولی نعمت‌مان را بدانیم؛ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفته است «والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی شما با این حکیم فرزانه‌ایست که امروز سکان اداره این کشور را به دست دارد، روز قیامت خواهید دید که مهمترین محور محاسبه اعمال، همین خواهد بود».

    نویسنده کتاب “صعود چهل ساله”، مقابله با بزک و تطهیر پهلوی را دومین محور شبهات پرتکرار جامعه دانست و افزود: در زمان پهلوی کسی جرئت نداشت یک خدمت از دوره قاجار را به زبان بیاورد؛ ضروری است تا اتفاقات و حوادثی که در زمان پهلوی رخ داده و واقعیت زندگی مردم در آن دوره را برای مردم تبیین کنیم.

    وی اظهار کرد: تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران دیگر محوری است که برای پاسخ به شبهات پرتکرار مردم باید به آن توجه شود؛ مقام معظم رهبری میفرمایند «من تعجب می‌کنم در این امپراتوری رسانه‌ای هیچ جایگاهی از دستاوردهای نظام نداریم»؛

    این استاد و پژوهشگر حوزه علمیه عنوان کرد: جلد دوم کتاب «صعود چهل ساله» ان شا الله در دهه فجر رونمایی و به چاپ خواهد رسید؛ در این جلد بیان می‌کنیم که حرکت چهل ساله انقلاب اسلامی چگونه و با چه سرعتی بوده است.

    وی تبیین ریشه مشکلات کشور را از دیگر محورهای شبهات مردم دانست و گفت: ۶ مشکل تورم، ارزش پول ملی، خودرو، بیکاری، مسکن و فساد در ذهن مردم بسیار پررنج است؛ باید این موارد مشخص شود که به وسیله انقلاب اتفاق افتاده یا به وسیله روی برگرداندن از آرمان‌های نظام و انقلاب؛ تبیین این موارد از ضروری ترین امور است.

    راجی اضافه کرد: ارائه تصویر واقعی از کشورهای دنیا پنجمین محوری است که باید برای پاسخ به شبهات پرتکرار مردم از آنها استفاده کرد؛ میانگین صف انتظار برای رسیدن به پزشک متخصص در کشور کانادا، ۵۳ هفته است اما هرگز ما با اینگونه مسائل در ایران اسلامی مواجه نیستیم.

    مدیر اندیشکده راهبردی سعداء تصریح کرد: «دشمن شناسی» ششمین مورد از محورهای تبیین در راستای پاسخ به شبهات مردم در جامعه است که سه موضوع جنایات دشمن، افول آمریکا و نقشه استعمار در رابطه با زنان بایستی در این محور برای مردم تبیین شود.

    وی خاطر نشان کرد: در ایام اعتکاف نیاز ضروری است تا این محورها برای معتکفین تبیین شود و به شبهات پرتکرار معتکفین در این مراسم معنوی بزرگ پاسخ دهیم.

    پایان پیام/

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.