حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • دعوت جوانان به اعتکاف به نحو احسن و با سخنی حکیمانه انجام شود
    22 آذر 1402 - 11:38
    شناسه : 4028
    معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها: حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدی معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دعوت جوانان به اعتکاف باید با سخنی حکیمانه، موعظه‌ای حسنه و گفت‌وگویی احسن و نیکو صورت پذیرد تا شوق آفرین باشد.

    به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی اعتکاف، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میراحمدی در میزگرد بررسی راهکارهای افزایش حضور نسل جوان در سنت معنوی اعتکاف و ارتقای اعتکاف دانشجویی هشتمین همایش هم‌اندیشی راهبردی اعتکاف سراسر کشور که در مسجد گوهرشاد حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، عنوان کرد: الحمدلله در سال‌های اخیر مراسم اعتکاف همچون سایر مراسمات مذهبی در مساجد دانشگاه‌های سراسر کشور پررونق برگزار می‌شود.

    معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در مراسم اعتکاف بایستی برای جوانان برنامه‌های متناسبی برگزار شود تا شاهد اثرات و برکات آن باشیم.

    وی با اشاره به اینکه رهبری وظیفه اصلی طلاب را هدایت مردم به سمت خدای متعال می‌دانند، عنوان کرد: ضروری است تا طلاب، دانشجویان و عموم مردم را به مراسم معنوی اعتکاف دعوت کنند.

    میراحمدی تاکید کرد: دعوت به اعتکاف باید با سخنی حکیمانه، موعظه‌ای حسنه و گفت‌وگویی احسن و نیکو صورت پذیرد تا برای جوانان شوق آفرین باشد.

    معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: شبکه مبلغان، ائمه جماعات، گروه‌های تبلیغی، اساتید و معاونین و مسئولان در دانشگاه‌ها ظرفیت بسیار خوبی است که در تبلیغ مراسم اعتکاف از آنها استفاده خواهیم کرد.

    پایان پیام/

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.