حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها میداندار مراسم اعتکاف یزد
    03 بهمن 1402 - 12:53
    شناسه : 5022
    بررسی آمار ثبت‌نام و حضور دانش‌آموزان یزدی در مراسم اعتکاف امسال حاکی از این است که تقریبا بیش از نیمی از معتکفان امسال استان یزد را متولدین دهه‌های هشتاد و نود تشکیل می‌دهند.
    منبع : خبرگزاری بسیج

    یزد _ ستاد مرکزی اعتکاف: اعتکاف یکی از سنت‌های الهی است که به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا احیا شده و از خالص‌ترین عباداتی است که می‌تواند تأثیر بسیار مثبت و مفیدی برای فرد معتکف داشته باشد.

    برنامه اعتکاف موجب بسط و گسترش معنویت در گستره جامعه شده است و از آنجایی که مخاطبان اصلی این برنامه معنوی جوانان هستند، ضرورت دارد دستگاه‌های مسئول به صورت همه‌جانبه پای کار باشند.

    مقام معظم رهبری در بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب، افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه را از برکات بزرگ انقلاب اسلامی خوانده و آکندگی صف نوبت برای اعتکاف از هزاران جوان و استاد و دانشجو و زن و مرد را از مصادیق این امر مبارک عنوان کردند. ایشان همواره به مناسبت‌های مختلف از پدیده اعتکاف جوانان کشور به بزرگی یاد کرده و آن را در دنیا بی‌نظیر دانسته‌اند.

    رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور «اعتکاف، معنویت تمدن‌ساز» را شعار محوری و اصلی امسال در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف اعلام کرده بود و برگزاری اعتکاف‌های تخصصی دانش‌آموزی، دانشجویی، مادر و فرزندی، نخبگانی و مانند آن در مساجد سراسر کشور خبر داده بود.

    امسال در استان یزد نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد استان یزد انجام شده است و سازمان تبلیغات اسلامی با هماهنگی با دیگر مراکز فرهنگی استان از جمله جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، بسیج دانش آموزی و دانشجویی، انجمن اسلامی دانش‌آموزان و … در حال مهیا کردن شرایطی برای برگزاری هر چه بهتر مراسم اعتکاف در استان هستند.

    تدارک بیش از ۲۵۰ مسجد برای برگزاری مراسم اعتکاف در یزد

    حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا نجیمی در گفتگویی رسانه‌ای در این باره گفت: ثبت‌نام مراسم معنوی اعتکاف به صورت اینترنتی در سایت www.tebyanyazd.ir از ۲۶ دی ماه آغاز شده است و تا دوم بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

    وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای مساجد استان یزد افزود: تقریبا ۲۵۰ مسجد در استان یزد برای حضور معتکفان مهیا شده است و چنانچه نیاز باشد به تعداد مساجد برگزارکننده اعتکاف در استان اضافه خواهد شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.