حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • سومین جشنواره بین‌المللی اعتکاف برگزار می‌شود
    07 شهریور 1392 - 10:09
    شناسه : 838
    معاون تهذیب حوزه های علمیه از سومین جشنواره بین المللی علمی و فرهنگی اعتکاف، با همکاری برخی از مراکز حوزوی و فرهنگی خبر داد.

    حجت الاسلام والمسلمین هادی حسینخانی با اشاره به اهمیت مسئله اعتکاف در اسلام اظهارداشت: ستاد مرکزی اعتکاف پس از برگزاری دو دوره موفق جشنواره فرهنگی هنری اعتکاف در موضوعات ادبی و هنری، امسال نیز این جشنواره را برگزار می کند.

    معاون تهذیب حوزه های علمیه با یادآوری این که موضوع جشنواره اول مباحث ادبی و جشنوراه دوم مربوط به عرصه های هنری و تجسمی بود، افزود: سومین دوره این جشنواره با هدف بازشناخت زوایای علمی و دینی اعتکاف و ابعاد تاثیرگذاری آن، با موضوعات علمی و پژوهشی برگزار می شود.

    وی با اعلام این مطلب که این جشنواره با همکاری معاونت تهذیب حوزه های علمیه برگزار می گردد، نقش حوزه در این جشنواره را مدنظر قرار دادو خاطرنشان کرد: ورود حوزه های علمیه به این مبحث علاوه بر بعد داوری و استفاده از ظرفیت اساتید حوزوی ، در بخش مقالات، تحقیقات و پایان نامه های مرتبط نیز حضوری پر رنگ دارند.

    حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی ضمن دعوت از همه محققین و پژوهشگران حوزوی برای حضور فعال در این جشنواره، ابراز داشت: “اعتکاف در آیینه ی آیات و روایات”، “اعتکاف؛ باید ها و نبایدها”، “آثار و برکات فردی و اجتماعی اعتکاف”، “اعتکاف در مذاهب اسلامی و ادیان آسمانی” و “راه های گسترش معنویت در جامعه از طریق اعتکاف”، از جمله محورهای این جشنواره می باشد.

    معاون تهذیب حوزه های علمیه، آخرین مهلت ارسال آثار را پایان دی ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: علاقه مندان می توانند آثار خود را به آدرس قم ، بلوار ۴۵ متری شهید صدوقی، کوی ۵۶، پلاک ۲۵، واحد یک ارسال و برای کسب اطلاعات بیشر به سایت www.etekafqom.com مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۲۵۳۲۹۱۰۳۳۸ تماس حاصل نمایند.

    وی خاطرنشان کرد: نتایج داوری آثار ارسالی به سومین جشنواره بین المللی علمی و فرهنگی، ۱۵ اسفندماه سال جاری اعلام خواهد شد.

    برپایه این گزارش، در برگزاری سومین جشنواره بین المللی علمی وفرهنگی اعتکاف علاوه بر معاونت تهذیب حوزه های علمیه، جامعه المصطفی العالمیه، مرکز رسیدگی به امور مساجد، آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، سازمان تبلغات اسلامی، ستاد مرکزی اعتکاف قم، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، استانداری قم و صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران همکاری دارند.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.