حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • شبکه برگزاری مراسم اعتکاف در دنیا افزایش پیدا می‌کند
    07 بهمن 1402 - 20:57
    شناسه : 5858
    معاون امور بین‌الملل ستاد مرکزی اعتکاف کشور: حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد باقر تکیه‌ای گفت: در راستای افزایش و توسعه شبکه و انسجام مراسم معنوی اعتکاف در کشورهای دنیا، به دنبال ایجاد دفاتر ستاد اعتکاف و شورای راهبری اعتکاف در مناطق مختلف جهان هستیم که تا کنون دو دفتر منطقه‌ای در کشور لبنان و تانزانیا ایجاد شده است.

    ستاد مرکزی اعتکاف: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدباقر تکیه‌ای ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه شبکه و انسجام مراسم معنوی اعتکاف در دنیا افزایش پیدا می‌کند، گفت؛ در هر منطقه بین‌المللی، یک دفتر ویژه اعتکاف در حال راه‌اندازی است.

    معاون امور بین‌الملل ستاد مرکزی اعتکاف کشور گفت: برای کشورهای غرب آسیا در کشور لبان دفتر ستادی اعتکاف و شورای راهبری اعتکاف از ۱۰ ماه پیش راه‌اندازی شده است.

    وی اظهار کرد: دیگر دفتر منطقه‌ای ستاد مرکزی اعتکاف در کشور تانزانیا برای کشورهای شرق آفریقا راه‌اندازی شده است؛ امیدواریم ان‌شاءالله با ایجاد دفاتر منطقه‌ای بعدی، یک شبکه منسجم اعتکاف در دنیا صورت گرفته شود و برای ترویج اعتکاف‌ برنامه منظمی انجام شود.

    تکیه‌ای بیان کرد: با این اتفاق به زودی شبکه‌ ارتباطی بین فرهیختگان، نویسندگان، هنرمندان و پژوهشگران در حوزه اعتکاف در سراسر جهان ایجاد خواهد شد.

    وی با بیان اینکه در ۱۰۰ کشور دنیا مراسم اعتکاف ماه رمضان و ماه رجب به صورت سالانه برگزار می‌شود، گفت: هفتمین جشنواره دوسالانه بین‌المللی اعتکاف نیز به صورت مشترک در ایران و لبنان پیگیری می‌شود که در دی‌ماه ۱۴۰۲ اختتامیه بخش ادبی و هنری این جشنواره در لرستان برگزار شد و اختتامیه بخش علمی نیز با حضور فرهیختگان بین‌المللی در بیروت برگزار خواهد شد.

    پایان پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.