حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • شرکت بیش از ۲ هزار دانش‌آموز البرزی در مراسم اعتکاف
    16 بهمن 1401 - 7:54
    شناسه : 2010
    مسئول بسیج دانش‌آموزی البرز خبر داد؛ سعید اخلاقی مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه امام حسن مجتبی (ع) البرز از شرکت بیش از ۲ هزار دانش‌آموز البرزی در مراسم اعتکاف خبر داد.
    منبع : خبرگزاری مهر

    سعید اخلاقی از شرکت بیش از ۲ هزار دانش‌آموز البرزی در مراسم اعتکاف خبر داد و اظهار کرد: اعتکاف فرصتی برای فرار از منیت‌های و هوای نفسانی و نزدیک شدن به خالق هستی است.

    وی افزود: در مراسم اعتکاف دانش‌آموزی برنامه‌های متفاوتی تدارک دیده شده تا این عزیزان بتوانند آن خلاء‌هایی را که با آن مواجه هستند در این مراسم معنوی پر کنند.

    مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه امام حسن مجتبی (ع) البرز تصریح کرد: اعتکاف دانش‌آموزی به محصلین می‌فهماند که تنها راه رسیدن به موفقیت درس خواندن نیست و قبل از رسیدن به هرجایی باید به خودشناسی برسند.

    وی گفت: دانش‌آموزان در این مراسم به بصیرت و آگاهی مجهز می‌شوند و در کنار متربیان تربیتی می‌تواند به سؤالات ذهنی و شبهات خود پاسخ دهند.

    اخلاقی خاطرنشان کرد: ما در گذشته نیز تجربه اعتکاف دانش‌آموزی را داشتم و بازخوردها و نتایج کار بسیار عالی بوده و محصلی که با شرکت در این مراسم هویت گمشده خود را پیدا کردند.

    این مسئول عنوان کرد: دانش‌آموزان با شرکت در این مراسم می‌آموزند که هوای نفسانی چگونه گناهان انسان را توجیه می‌کند و تنها با مقابله با هوای نفس و تحمل سختی‌ها و مشکلات می‌توان به موفقیت رسید.

    مسئول بسیج دانش‌آموزی استان البرز بیان کرد: یکی از نیازهای درونی انسان، نیایش و سخن گفتن با معبود است و خداوند متعال نیز آن را دوست داشته و به آن سفارش کرده است، اعتکاف نیز یکی از این بهانه‌ها برای نیایش با معبود یکتاست.

    وی در پایان تصریح کرد: بی‌شک، اعتکاف دانشگاهی برای خودسازی در دنیای پرزرق و برق است و عزیزانی که فرصت حضور در این مراسم معنوی را پیدا کردند، قدر لحظه لحظه‌های آن را بدانند.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.