حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • شرکت در اعتکاف یک توفیق الهی است
    16 بهمن 1401 - 8:04
    شناسه : 2081
    نماینده ولی فقیه در گیلان: آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان اعتکاف را کاری بزرگ عنوان کرد و گفت: حضور در اعتکاف توفیق الهی است که به معتکفان عنایت شده است.
    منبع : خبرگزاری مهر

    آیت‌الله رسول فلاحتی بعد از ظهر شنبه در جمع معتکفین مسجد جامع رستم‌آباد اعتکاف را کاری بزرگ عنوان کرد و گفت: حضور در اعتکاف توفیق الهی است که خداوند به معتکفان عنایت کرده است.

    آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه اعتکاف فرصت خوبی برای خودسازی است، ادامه داد: اعتکاف فرصتی برای تفکر و توبه است و باید از ثواب آن به خوبی بهره برد.

    امام جمعه رشت اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در اعتکاف بیشترین وقت خود را صرف ذکر گفتن، نماز خواندن، تسبیحات و قرائت قرآن کنند و بدانند اثرات این ذکر گفتن‌ها را پس از خروج از این مکان خواهند دید.

    وی با اشاره به لذت‌های اعتکاف تصریح کرد: در اینجا و در خلوت خود با خدا راز و نیاز کنید؛ خدا می‌فرماید» «من همنشین کسی هستم که دائم به یاد من است» و برای پدران و مادران خود بسیار دعا کنید.

    نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان به ضرورت برنامه‌ریزی و استراحت منظم معتکفین اشاره کرد و گفت: معتکفین در این مکان می‌توانند برای یک سال زندگی خود برنامه‌ریزی کنند و در همه حال مهم است که تمام کارها و برنامه‌ها نظم داشته باشد.

    آیت‌الله فلاحتی، موفقیت را در داشتن نظم دانست و خطاب به شرکت‌کنندگان در اعتکاف گفت: توصیه بعدی من این است که هر روز زندگی‌نامه و خاطره‌ای کوتاه از شهدا بخوانید.

    امام جمعه رشت به توصیه‌ها و تأکیدات در خصوص اطاعت از رهبر معظم انقلاب، شهدا و حفظ حجاب اشاره کرد و افزود: رهبری ستون نظام است به همین دلیل دشمن در آشوب‌های اخیر، رهبری را مورد هجمه قرار داد.

    وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در اعتکاف از این فرصت برای پیدا کردن رفیق معنوی استفاده کنند، تصریح کرد: در اینجا با خدا عهد کنید که نمازهایتان را سر وقت بخوانید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.