حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • شرکت ۱۲ هزار همدانی در مراسم معنوی اعتکاف
    18 بهمن 1401 - 7:37
    شناسه : 3402
    مسئول ستاد اعتکاف استان همدان خبر داد؛ مهدی صلواتیان مسئول ستاد اعتکاف استان همدان گفت: ۱۱۰ مسجد استان به مدت سه روز میزبان ۱۲ هزار نفر معتکف است، اختتامیه مراسم اعتکاف با آئین معنوی ام‌داوود (ع) خواهد بود که نقطه جهش خوبی برای جامعه، نوجوانان و جوانان است.
    منبع : خبرگزاری مهر

    مهدی صلواتیان افزود: مراسم معنوی اعتکاف از سحرگاه جمعه آغاز شد و با اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و مذهبی ادامه دارد.

    وی تصریح کرد: برگزاری حلقه‌های معرفت، کرسی‌های تلاوت قرآن‌کریم، اقامه نماز جماعت، برگزاری سخنرانی مذهبی، مولودی خوانی و برگزاری گفتمان دینی با موضوعات مختلف از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در این ایام است.

    مسئول ستاد مردمی اعتکاف استان همدان با بیان اینکه اعتکاف فرصتی مغتنم برای بهره‌مندی از ارزش‌های معنوی است افزود: پاسخ به شبهات، جهاد تبیین، همگام با انقلاب، دستاوردهای کشورهای اسلامی، مهدویت، حق و حقوق زنان، ازدیاد جمعیت و تاریخ اسلام از جمله برنامه‌های اعتکاف است.

    صلواتیان گفت: مراسم معنوی اعتکاف علاوه بر اینکه فرصت انس، خلوت و رفاقت با خدا را فراهم می‌کند موجب استفاده حداکثری با حلقه‌ها و نشست‌های بصیرتی با محوریت جهاد تبیین می‌شود که مهمترین اصل و نیاز جامعه و مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

    وی تاکید کرد: اختتامیه مراسم اعتکاف با آئین معنوی ام‌داوود (ع) خواهد بود که نقطه جهش خوبی برای جامعه، نوجوانان و جوانان است.

    صلواتیان ادامه داد: ایام البیض همه ساله از سحرگاه ۱۳ رجب و به مدت سه روز در مساجد با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

    وی افزود: قرائت قرآن کریم، توبه و استغفار، نماز شب، غسل کردن، زیارت امام حسین (ع)، خواندن نماز سلمان، خواندن چهار رکعت نماز به دو سلام و انجام اعمال ام داود از جمله اعمال اعتکاف است.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.