حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • شرکت ۸ هزار دانش‌آموز خوزستانی در مراسم اعتکاف
    01 بهمن 1402 - 0:41
    شناسه : 4804
    مسعود حمیدی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از پیش‌بینی مشارکت 8000 دانش‌آموز خوزستانی در مراسم معنوی اعتکاف خبر داد.
    منبع : خبرگزاری مهر

    خوزستان _ ستاد مرکزی اعتکاف: مسعود حمیدی‌نژاد ظهر امروز شنبه در جمع مدیران مدارس دخترانه مجری طرح اعتکاف دانش‌آموزی در آموزش و پرورش ناحیه ۳ اهواز گفت؛ آئین معنوی اعتکاف فرصتی برای دانش‌آموزان گام دومی است تا با معارف اهل بیت عصمت و طهارت آشنا شوند و در فضایی معنوی و اعتقادی و به دور از فضای مادی و در آغوش پروردگار به عبادت مشغول شوند.

    وی با بیان اینکه تقویت مبانی اعتقادی دانش‌آموزان تنها یکی از کارکردهای فراوان برگزاری آئین اعتکاف دانش‌آموزی است، اضافه کرد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بین دانش‌آموزان دختر نیز یکی از مهمترین کارکردهای برگزاری آئین اعتکاف دانش‌آموزان است چرا که دانش‌آموزان با قرارگیری در این فضای معنوی اعتقادی و شرکت در این مراسم می‌توانند با فرهنگ علوی و الگوی زندگی فاطمی که بر مبنای عبادت و بندگی پروردگار و معنویت الهی است بیشتر آشنا شوند.

    مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: دختران و آینده‌سازان ما و مادران آینده تربیت‌کننده نسلی هستند که می‌خواهند تمدن نوین اسلامی را پایه‌گذاری کنند. بی‌شک آئین اعتکاف فرصتی برای نهادینه شدن معارف اهل بیت و به خصوص حجاب در بین دانش‌آموزان دختر است.

    وی با اشاره به پیش بینی مشارکت هشت هزار دانش‌آموز خوزستانی در آئین معنوی اعتکاف گفت: ترغیب دانش‌آموزان برای شرکت در این آئین معنوی در دستور کار مجموعه تعلیم و تربیت استان قرار داشته است.

    پایان پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.