حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • قرائت مقاله «نگارستان ولایت» از حجت‌الاسلام جواد محدثی درباره رهبر معظم انقلاب
    23 آذر 1402 - 7:26
    شناسه : 4075
    یکی از اعضای شورای علمی ستاد مرکزی اعتکاف، در جمع حاضرین در هشتمین همایش هم‌اندیشی راهبردی اعتکاف سراسر کشور به قرائت مقاله‌ای با عنوان «نگارستان ولایت» درباره مقام معظم رهبری پرداخت.

    به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی اعتکاف، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد محدثی نوسنده‌ی بنام و موفق، امروز در هشتمین همایش هم‌اندیشی راهبردی اعتکاف سراسر کشور که در مسجد گوهرشاد آستان مقدس رضوی در حال برگزاری است، متنی ادبی در وصف مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله العالی قرائت کرد.

    این متن به شرح زیر است: در قاب این نوشته، تصویر مردی است از تبار عترت، سیدی از قبیله اهل بیت، زاده زهرا و علی (ع) مسافری از قافله تشیع، پیام آوری از حرای کربلا، سرداری به تنهایی مجتبای سبز پوش، تنهایی در غریب آباد بی دردان، زخم خورده‌ای از تیغ جهل نامردان، محسود حسودان تنگ نظر، محبوب عاشقان جان بر کف، سبویی از طوبای حسنی، غیوری از شجره حسینی، شاهدی از مشهد شهادت، شهید زنده‌ای از نسل حماسه، ذوالفقاری در غلاف حفظ مصالح؛ این تکه‌های ریز و درشت را اگر کنار هم بگذاری سیمای آفتابی مردی به چشم می‌آید که در اوج اقتدار مظلوم است و در بلندای رفعت متواضع و در اوج تواضع رفیع است.

    دخیل ضریح انتظار، تشنه چشمه فرج، سیراب زمزم جمکران، علمداری عباس‌گون که قاطعیتی ذوالفقار گونه دارد و دستی که یادگار فرات و کربلا است.

    پناه چلچله‌ها، مأمن دل شکسته‌ها، سردار خط علوی، سرباز جبهه مهدوی نشان جانبازی در دست بلندش، چفیه بسیج بر دوش تعهدوارش، عینک بصیرت بر چشمان بیدارش.

    فقیهی وارسته از تعلقات، رهروی جاده تکلیف که مرجعیت در پی او دوان است و او از مرجعیت گریزان است؛ چله نشین سجاده و سحر، معتکف محراب فکه و شلمچه، امین وادی شعر و هنر، مرزبان اقلیم فرهنگ و ادب.

    خبیر خطه فقه و حدیث، بصیر میدان سیره و تاریخ، نکته سنج قلمرو اخلاق و تربیت، شوریده آوای ترتیل و قرائت، خط شکن عرصه سیاست، خورشید سپهر بیان و بلاغت آبرو بخش رهبری و درس‌آموز شیوه سروری.

    جوانان دلداده پندانه پیرانه‌اش، پیران شورآمیز روح جوانانه‌اش، واعظان خوشه چین خرمن بیانش، متحجدان اسیر سلسله اشک و آهش، اهل ذوق شیفته روح لطیفش، اهل ادب مفتون فکر بدیعش، اهل دل مخمور شراب شیدایش، اهل رزم مرید روح عاشورایش،

    اهل قلم از قدرت قلمش متحیر، اهل سخن، از طبع سیال و ذهن جوالش مدهوش، اهل سیاست از هوش سیاسی‌اش حیران، اهل فرهنگ از ژرفای فهمش سر به گریبان، اهل مطالعه و گستره کتابخوانی‌اش ثناخوان

    فقیهان به عمق فقاهتش معترف، هنرمندان از بینش هنریش مبهوت، شاعران از ظرافت طبعش مشعوف، خطیبان از سلاست گفتارش در شگفت، رهروان به رهبریش مفتخر.

    رهبران به صلابتش محتاج، رهبری فرهنگ‌ساز و اندیشه‌پرور، غیرت‌گستر و آینده نگر، فرزانه‌ای که افشای شبیخون فرهنگی برگی از دفتر بیداری اوست و عبرت‌های عاشورا نقطه‌ای از الفبای شعورش، رسالت خواص سطری از کتاب تعهدش، رفتار علوی واژه‌ای از قاموس افکارش، ساده زیستی موجی از پارسایی‌اش، عزت حسینی مرامش خدمت رسانی پیامش، کارآمدی روضه امیدش. بیداری دانشگاه انتظارش، ایمان جوانان تکیه‌گاهش، وحدت مردم آرمانش.

    خامنه ذاکره دیرینش، قم خاطره شیرینش، مشهد شاهد هدایت‌هایش، ایران خانه امتش، امت حامی امامتش، سنگر جمعه تجلی راه خدائیش، محراب جبهه تجلی روح حسینی‌اش، ولایت فقیه تدوام خط خمینی‌اش، کرسی درس حجت فقاهتش، اینهاست که دلها را اسیر سلسله محبتش ساخته و جانها را به کمند عشقش انداخته است.

    اینک در نگارستان ولایت، این تصویر زیبا، بی‌قاب و بی‌نقاب در طاقچه دلمان نشسته و راه را بر نامحرمان بسته‌است؛ باشد که این نقش و این نگار بی‌غبار و پایدار بماند.

    پایان پیام/

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.