حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • مراسم اعتکاف در شهرستان کلیبر برگزار می‌شود
    13 بهمن 1401 - 12:39
    شناسه : 1727
    امام جمعه شهرستان کلیبر: حجت الاسلام والمسلمین سید سعید رشادی امام جمعه کلیبر از برگزاری مراسم اعتکاف در این شهرستان خبر داد.
    منبع : خبرگزاری مهر

    حجت الاسلام والمسلمین سید سعید رشادی امام جمعه شهرستان کلیبر صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه امسال نیز مراسم اعتکاف در شهرستان کلیبر برگزار خواهد شد و از چند روز قبل هم ثبت نام‌ها آغاز شده اظهار داشت: هماهنگی‌های لازمه در خصوص برگزاری مراسم معنوی اعتکاف که همه ساله در مساجد این شهرستان با حضور روحانیون و جوانان و ریش سفیدان برگزار می‌شود انجام شده است و امیدوارم بیش از پیش این مراسمات به حضور پرشور جوانان مزین شود.

    وی در ادامه در خصوص ثبت نام برای حضور در این فریضه الهی افزود: عزیزانی که قصد شرکت و کسب فیض در مراسم اعتکاف را دارند می‌توانند با مراجعه به دفتر امام جمعه و یا اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کلیبر از جزئیات این برنامه مذهبی مطلع شوند، لذا مؤمنین توجه داشته باشند که این ثبت نام تا ۱۳ بهمن ماه میسر خواهد بود فلذا هرچه سریع‌تر نسبت به نام نویسی اقدام نمایند.

    حجت الاسلام رشادی در خصوص زمان و محل برگزاری این مراسم اظهار داشت: مراسم معنوی اعتکاف در ۱۷ ،۱۶ ،۱۵ بهمن ماه سال جاری در مسجد امام خمینی (ره) شهرستان کلیبر برگزار خواهد شد و برای خواهران نیز محلی تدارک دیده شده و می‌توانند در این مراسم معنوی حضور یابند.

    وی افزود: مراسم اعتکاف در ایام البیض از اعمال توصیه شده و معتکف بودن در این ایام مقدمه و موجبات کسب فیوضات بیشتر در این ماه‌های مبارک و همچنین تهذیب و تربیت نفوس و رشد و شکوفایی روحی و معنوی انسان تأثیر بسزایی خواهد داشت و در جلب رحمت الهی و دفع بلا نیز برای انسان بی تأثیر نخواهد بود.

    وی در ادامه به اعمال مستحبی ایام اعتکاف پرداخت و اظهار داشت: توبه و استغفار، قرائت قرآن، اعمال ام داوود، زیارت امام حسین (ع) و غسل کردن و احیا و شب زنده‌داری و ختم صلوات و اقامه نمازهای مختص این ایام از مهم‌ترین اعمالی است که توسط بزرگان توصیه و تشویق به انجام آن شده است.

    حجت الاسلام رشادی در پایان با اشاره به آیه «یااَیهَا الذینَ آمَنُوا تُوبَوا اِلَی اللّهِ تَوْبَهً نصوحاً عَسَی رَبُّکمْ اَنْ یکفِّرَ عَنْکمْ سَیئاتِکمْ» اظهار داشت: خداوند در قرآن انسان را به توبه از گناهان توصیه می‌کند ماه مبارک رجب ماه استغفار و توبه در پیشگاه حضرت حق است که ایام البیض آن نیز جزو پر فضیلت ایام برای آماده‌سازی روحیات و معنویات برای ورود به ماه رمضان ماه مهمانی خداوند متعال بوده و پسندیده است انسان با توبه در این ایام خود را از پلیدی‌ها و زنگار معصیت برهاند و دل را با استغفار سیقل داده و پاک و آمرزیده وارد ماه رحمت الهی شود.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.