حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • مراسم اعتکاف در ۱۶ مسجد میاندورود برگزار می شود
    09 بهمن 1401 - 10:37
    شناسه : 1566
    رئیس تبلیغات اسلامی میاندورود: حجت الاسلام کاظمیان رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندورود گفت: مراسم معنوی اعتکاف در ۱۶ مسجد و اماکن مذهبی شهرستان برگزار می شود و تمهیدات لازم انجام شده است.
    منبع : خبرگزاری مهر

    حجت الاسلام ابوذر کاظمیان با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم معنوی اعتکاف و با تاکید بر برنامه ریزی دقیق برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم، گفت؛ ۱۶ مسجد و اماکن مذهبی شهرستان میاندورود آماده برگزاری مراسم معنوی اعتکاف هستند.

    وی با اشاره به فرا رسیدن حلول ماه رجب المرجب و نزدیک شدن به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف و با تاکید بر برنامه ریزی دقیق برای باشکوه برگزار شدن این مراسم، اظهار داشت: یکی از مهم ترین رویش های معنوی در جامعه برگزاری مراسم معنوی اعتکاف است.

    وی در ادامه با اشاره به استقبال کم نظیر جوانان و نوجوانان در این مراسم معنوی در سال های بعد از انقلاب اسلامی بویژه در سال های اخیر، افزود: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی این مراسم در هر سال باشکوه تر و با حضور همه اقشار جامعه بویژه جوانان و نوجوانان برگزار می شود.

    حجت الاسلام کاظمیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت ها و وجود مساجد و اماکن مذهبی شهرستان میاندورود، خاطر نشان کرد: مراسم معنوی اعتکاف در ۱۶ مسجد شهرستان و روستاهای اطراف این بخش برگزار می شود که در حال بررسی برای ایجاد افزایش بیشتر مساجد و مشارکت مردم بویژه حضور دهه هشتادی ها در این مراسم معنوی هستیم.

    رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میاندورود در پایان با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم معنوی اعتکاف دانش آموزی در این شهرستان، تاکید کرد: با توجه به تقارن این مراسم معنوی با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، باید از ظرفیت های این مراسم در راستای معرفی دستاوردهای مهم و کم نظیر انقلاب اسلامی و رهنمودهای رهبری عظیم الشان انقلاب حضرت آیت الله الظعمی الامام خامنه ای (مدظله العالی) با محوریت جهاد تبیین و گام دوم انقلاب اسلامی بهره گرفت و مبلغان باید از این ظرفیت مهم حداکثر استفاده را ببرند.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.