حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • مراسم معنوی اعتکاف در ۳۰ مسجد شهرستان بیرجند برگزار می شود
    11 دی 1401 - 13:35
    شناسه : 1005
    رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیرجند: رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیرجند گفت: در سال جاری مراسم معنوی اعتکاف در بیش از ۳۰ مسجد شهرستان بیرجند و روستاهای حومه برگزار می شود.
    منبع : خبرگزاری مهر

    حجت الاسلام ابوالقاسم لطفی با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری هرچه بهتر مراسم معنوی اعتکاف در سال جاری انجام شده است، اظهار کرد: این مراسم در بیش از ۳۰ مسجد شهرستان بیرجند و روستاهای حومه برگزار می‌شود.

    رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند ادامه داد: بخش اعظمی از این آئین مذهبی توسط مردم مدیریت می‌شود.

    لطفی با بیان اینکه تعداد ۱۷ مسجد در شهر بیرجند و ۱۴ مسجد در روستاهای حومه برای برگزاری اعتکاف در نظر گرفته شده است، افزود: چهار مسجد، ویژه برادران شامل مسجد توحید، مسجد امام هادی (ع) خیابان دولت، مسجد بلال و ولیعصر (عج) مهرشهر و ۱۳ مسجد هم ویژه اعتکاف خواهران در نظر گرفته شده است.

    وی با بیان اینکه نحوه و زمان آغاز ثبت نام برای این مراسم، متعاقباً اعلام می‌شود، اظهار کرد: پس از اعلام زمان ثبت نام، متقاضیان نسبت به ثبت‌نام خود در این مراسم معنوی هر چه سریع‌تر اقدام کنند در غیر این صورت، در صورت تکمیل ظرفیت، امکان افزودن افراد اضافه وجود ندارد.

    حجت الاسلام لطفی با اشاره به اینکه این مراسم، فرصتی برای خلوت با خدا و پرداختن به خود است، افزود: برنامه‌های متنوع فرهنگی در این راستا برای معتکفان در نظر گرفته شده که از جمله آن می‌توان به سخنرانی‌های مذهبی و بصیرتی، محفل انس با قرآن و حلقه‌های معرفت اشاره کرد.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.