حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • میز تخصصی اعتکاف راه‌اندازی شود
    15 آبان 1402 - 9:43
    شناسه : 3940
    دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسرو پناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید براهمیت راه‌اندازی میز تخصصی اعتکاف گفت:حکم و اعتبار این میز تخصصی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر می‌شود و ستاد مرکزی اعتکاف بازوی فکری و طراحی شورا دراین موضوع است.

    حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسرو پناه روز یکشنبه در دیدار با حجت‌الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای رئیس ستاد مرکزی اعتکاف درقم، با تاکید بر اهمیت موضوع اعتکاف، افزود: یک میز تخصصی اعتکاف با حکم شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور خود این اعضا در ستاد مرکزی اعتکاف تأسیس شود.

    وی با اشاره به عمق تأثیرگذاری اعتکاف در جان‌ها و نفوس انسان، فرمایشات مقام معظم رهبری در برنامه گام دوم انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: باید از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ترویج معنویت استفاده کنیم که یکی از جنبه‌های ترویج معنویت در جامعه برپایی اعتکاف است.

    وی ادامه داد: این مراسم معنوی باید ماهی یک‌بار برای عموم جامعه برقرار شود و ازجمله اشخاصی که بیشتر نیاز به شرکت در مراسم اعتکاف دارند مسئولان و مدیران در رده‌های مختلف مدیریتی هستند که حتماً باید در این مراسم و ظرفیت اصیل اسلامی برای تزکیه روحی شرکت کنند.

    رئیس ستاد مرکزی اعتکاف در این دیدار به تبیین اقدامات صورت گرفته در عرصه ملی، استان‌ها و جشنواره‌های بین‌المللی اعتکاف پرداخت.

    حجت‌الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای در پایان با اشاره به راهبردها و برنامه‌ریزی‌های ستاد اعتکاف در عرصه بین‌الملل به تأسیس دفتر برون‌مرزی ستاد در لبنان و توسعه و ترویج آن در کشورهای دیگر اشاره کرد.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.