حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • هشتمین همایش هم‌اندیشی راهبردی اعتکاف کشور آغاز به کار کرد
    21 آذر 1402 - 12:41
    شناسه : 3973
    آیین افتتاحیه هشتمین همایش هم‌اندیشی راهبردی اعتکاف سراسر کشور در مسجد گوهرشاد آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومی ستاد اعتکاف، آیین افتتاحیه هشتمین همایش هم‌اندیشی راهبردی اعتکاف سراسر کشور، پیش از ظهر امروز با حضور شوراهای راهبری اعتکاف استان‌ها در مسجد گوهرشاد آستان مقدس امام رضا(ع) برگزار شد.

    «سید محمد باقر تکیه‌ای» قائم مقام ستاد مرکزی اعتکاف در این مراسم با بیان اینکه کرامت بی‌کران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بر این جمع عنایت شده است، گفت: امروز این فرصت برای خادمان ستاد اعتکاف کشور فراهم شده تا به صورت تخصصی اندیشه دوباره‌ای راجب اعتکاف که عبادتی تمدن‌ساز است، داشته باشیم.

    وی عنوان کرد: شعار اعتکاف امسال «اعتکاف، معنویت تمدن‌ساز» است؛ چراکه اعتکاف در دین صرفاً یک خلوت‌گزینی نیست بلکه یک مقدمه برای تشکیل شبکه‌ای ایمانی است.

    قائم مقام ستاد مرکزی اعتکاف کشور اظهار کرد: در این همایش مباحث تخصصی و علمی در قالب میزگردها و نشست‌های تخصصی طی سه روز برای شوراهای راهبری اعتکاف استان‌ها برنامه‌ریزی شده است.

    وی مطرح کرد: مبنا و هدف اصلی از برپایی این همایش، استخراج اندیشه راهبردی و راهگشای شوراها است تا ضمن تحلیل آنها در نشست‌ها و جلسات تخصصی، به‌عنوان یک توشه در اعتکاف امسال به کار گرفته شود.

    پایان پیام/

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.