حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • پیام آیت‌الله مکارم‌شیرازی به معتکفین جوان
    07 بهمن 1402 - 10:48
    شناسه : 5673
    حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پیامی خطاب به معتکفین جوان تصریح کردند: تجربه فضایی به دور از هیاهو و مشغله‌های دنیای مادی و چشم پوشی از لذات و توجه به خداوند سبحان و سپس دستیابی به مغفرت و رضوان او، دستاورد مهم اعتکاف می‌باشد.
    منبع : خبرگزاری حوزه

    قم _ ستاد مرکزی اعتکاف: متن پیام حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی خطاب به معتکفین سال ۱۴۴۵ هجری قمری بدین شرح است؛

    بسم الله الرحمن الرحیم

    دعا یکی از بهترین وسایل ارتباط بندگان با خداوند متعال است و اعتکاف یکی از کامل‌ترین عبادات برای تقرب به حق‌تعالی و تهذیب و تزکیه نفس است.

    زمان اعتکاف، بهترین زمان‌ها و مکان آن، برترین مکان‌ها و روزه داری در آن، بالاترین حالت عبد است؛ تجربه فضایی به دور از هیاهو و مشغله‌های دنیای مادی و چشم پوشی از لذات و توجه به خداوند سبحان و سپس دستیابی به مغفرت و رضوان او، دستاورد مهم اعتکاف می‌باشد.

    اینجانب به همه برادران و خواهران معتکف خصوصاً جوانان عزیز این توفیق الهی را تبریک گفته و به آنان توصیه می‌کنم از این موقعیت بیشترین و بهترین بهره‌ها را ببرند و مراقبت کنند اسباب غفلت و بطالت در این فضا باعث از دست دادن فرصت‌ها نشود.

    همچنین لازم است برنامه ریزان و خادمان سعی کنند از این فرصت‌ طلایی با برنامه‌های پرمعنویت و پرمحتوا بهترین میزبانی را از مهمانان الهی به عمل آورند.

    از خداوند منان، توفیق صحت و سلامت معتکفین و استجابت ادعیه و برآورده شدن حوائج را مسألت می‌نمایم و از همه دست‌اندرکاران مسئولین برگزاری این مراسم معنوی، تقدیر و تشکر داشته و امیداورم اینجانب و همه بازماندگان از این مراسم مبارک، مشمول دعای اعتکاف کنندگان قرار گیریم.
    بمنه و کرمه.

    قم- ناصر مکارم شیرازی

    پایان پیام/

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.