حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • پیام معنویت اعتکاف به طیف‌های مختلف جامعه برسد/باید بسته جامعی در محور اعتکاف وجود داشته باشد
    07 آذر 1402 - 12:41
    شناسه : 3944
    آیت الله اعرافی: آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: مهندسی اعتکاف باید به گونه‌ای باشد تا تمام اقشار پیام معنویت آن را دریافت کنند.

    آیت الله علیرضا اعرافی امشب در دیدار اعضای ستاد مرکزی اعتکاف، اظهار کرد: جریان آزاد، مردمی و فعال اعتکاف جایگاه بزرگی دارد و در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز به آن توجه شده است.

    وی با اشاره به اینکه با نسل جوانی مواجه هستیم که دارای طیف متنوعی هستند، مطرح کرد: در این نسل از طیف‌های انقلابی و پای‌کار تا طیف‌های میانی و … حضور دارند.

    مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه باید پیام اعتکاف به تمام این طیف‌ها برسد، عنوان کرد: این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی است که همواره در دستورکار قرار داشته است.

    وی با اشاره به اینکه در این مسیر باید از ظرفیت نخبگانی دانشگاهی استفاده شود، خاطرنشان کرد: اگرچه باید به عموم مردم توجه شود، ولی ایجاد بسترهای ویژه برای نخبگان اهمیت دارد.

    آیت الله اعرافی با بیان اینکه نخبگان و استعدادهای برتر از اهمیت بسیاری برخوردار هستند، تصریح کرد: باید شرایط به گونه‌ای محیا شود که جمعیت نخبگانی پای کار انقلاب، نظام و کشور خود بمانند.

    وی با اشاره به اینکه مهندسی اعتکاف باید به گونه‌ای باشد تا تمام اقشار پیام معنویت آن را دریافت کنند، یادآور شد: در مقوله اعتکاف طی سال‌های اخیر آثار شایسته‌ای تولید شده است.

    مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه چارچوب جامع مباحث مرتبط با اعتکاف باید تهیه شود، ابراز کرد: باید بسته جامعی در محور اعتکاف وجود داشته باشد.

    وی با اشاره به اینکه این نقشه علمی می‌تواند خلاهای موجود را نمایان کند، بیان کرد: همچنین باید این آثار به زبان‌های زنده دنیا ترجمه شود.

    آیت الله اعرافی با بیان اینکه تولید محتوای فضای مجازی از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار داشت: در این عرصه نیازمند جنبش و تحرک بیش‌تری هستیم.

    وی با اشاره به اینکه مساجد در دوران پساکرونا هنوز به رونق قبل نرسیده‌اند، مطرح کرد: اعتکاف می‌تواند پیشرانی باشد که این عقب افتادگی جبران شود.

    انتهای پیام

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.