حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • چهارمین جشنواره بین‌المللی، علمی و فرهنگی اعتکاف برگزار می‌شود
    23 فروردین 1395 - 10:04
    شناسه : 835
    رئیس چهارمین جشنواره بین‌المللی، علمی و فرهنگی اعتکاف از برگزاری این جشنواره در روز 30 فروردین امسال خبر داد.

    حجت‌الاسلام علیرضا تکیه‌ای با اشاره به ضرورت و هدف جشنواره اعتکاف اظهار کرد: در گام نخست به معنای واقعی از نظر محتوایی برگزاری جشنواره پیگیری می‌شود و در گام دیگر فرصتی برای جلب نظر و عنایت فرهیختگان مانند گروه‌های علمی، فرهنگی و ادبی است.

    وی خاطرنشان کرد: باید کسانی به غنی‌سازی فرهنگ جامعه کمک کنند، بنابراین بهانه یا بستری لازم است که جشنواره‌های سراسری اعتکاف به همین منظور برنامه‌ریزی شده است.

    رئیس چهارمین جشنواره بین‌المللی، علمی و فرهنگی اعتکاف با اشاره به جشنواره‌های پیشین گفت: جشنواره نخست در قالب ادبی با سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی در جوار حرم حضرت معصومه(س)، جشنواره دوم در قالب هنری با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری و جشنواره سوم به صورت علمی برگزار شد.

    وی خاطرنشان کرد: در جشنواره سوم که کار علمی بود، دریافت‌ مقالات علمی به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و اردو صورت گرفت.

    وی یادآور شد: در جشنواره گذشته کتاب‌های ارزشمند موسوعه فقهی آیات و روایات اعتکاف، موسوعه حدیثی اعتکاف، کتابنامه اعتکاف، موضوع‌شناسی احکام اعتکاف، جمع‌آوری نسخ خطی اعتکاف و قصه‌های کوتاه از خاطرات اعتکاف تکمیل نشده بود.

    تکیه‌ای عنوان کرد: مراسم اعتکاف سال گذشته در ده‌ها کشور هماهنگ با اعتکاف ایران برگزار شد، برخی مکان‌ها مانند مرکز لندن و هامبورگ در آلمان به طور پرمحتوا برگزار می‌شود ولی در دیگر مکان‌ها به صورت خرد و متوسط برگزار می‌شود.

    وی با بیان اینکه آسیب‌شناسی اعتکاف فعالیتی بود که بنا به مطالبه رهبر معظم انقلاب دنبال شود و تدوین کتاب آن صورت گرفت، گفت: تاکنون دو جلسه هم‌اندیشی سراسری در قم و حرم عبدالعظیم حسنی برگزار شده که بر همین اساس از برکات آن بهره‌مند شدیم.

    رئیس چهارمین جشنواره بین‌المللی، علمی و فرهنگی اعتکاف از برگزاری این جشنواره روز ۳۰ فروردین امسال خبر داد و افزود: این جشنواره در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود که در آن آیت‌الله ری شهری به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.