حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • ۴۵۰۰دانش آموزکهگیلویه وبویراحمدی در مراسم اعتکاف شرکت می کنند
    14 بهمن 1401 - 13:19
    شناسه : 1776
    معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد: حجت الاسلام هاشم موسوی معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار هزار و ۵٠٠ نفر دانش آموز معتکف در پنج مسجد استان، در آیین اعتکاف شرکت می کنند.
    منبع : خبرگزاری مهر

    حجت الاسلام هاشم موسوی نیا ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: نخستین بار مراسم اعتکاف دانش‌آموزی با حضور دانش‌آموزان دختر و پسر در پنج مسجد کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

    وی بیان داشت: ایام اعتکاف از سحرگاه پانزدهم بهمن‌ماه تا غروب هفدهم بهمن است.

    موسوی نیا اظهار داشت: در بخش‌های دیشموک، چاروسا و سوق هر کدام در دو مسجد میزبان معتکفین خواهد بود.

    معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: در یاسوج، مسجد ابوالفضل (ع) واقع در گلستان پنج ویژه اعتکاف پسران و مسجد امام حسن عسگری (ع) واقع در ترمینال یاسوج ویژه نوجوانان دختر است.

    وی افزود: باید زمینه اعتکاف دلنشین و معنوی را برای قشر جوان و نوجوان فراهم کنیم و هرچه ارتباط این گروه‌های سنی با معنویات و اهل بیت (ع) بیشتر شود، بازدارندگی و اثر آن در زمینه معضلات اجتماعی بالا می‌رود و ملموس‌تر می‌شود.

    هاشم موسوی نیا تصریح کرد: اجرای برنامه اعتکاف برای دانش آموزان معتکف با رویکرد جهاد تبیین خواهد بود و دانش آموزان معتکف با برنامه‌هایی مانند اخلاق در نظام تعلیم و تربیت، راه‌های بهره‌گیری از اخلاق نیکو با توجه به قرآن کریم، شرح اعتکاف و رسم بندگی، مراسم جز خوانی و محفل انس با قرآن، تفسیر، بیان احکام و مسائل شرعی، آشنا می‌شوند.

    وی افزود: این برنامه در پنج روستای تل کوچک، راک، دوریزگان، فیلگاه و چنگوا برگزار خواهد شد و برنامه اعتکاف ویژه خواهران در شهر دهدشت در مساجد امام رضا (ع) و نبی اکرم (ص) برگزار می‌شود و برادران در مسجد صاحب الزمان (ع) این شهر برنامه اعتکاف را برگزار خواهند کرد.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.