حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • ۵۱ مسجد در آذربایجان غربی میزبان ۱۲ هزار معتکف خواهند بود
    09 بهمن 1401 - 10:54
    شناسه : 1586
    معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی: حجت الاسلام خضرلو گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته و هماهنگی با مساجد و ادارات و نهاد های فرهنگی تعداد ۵۱ مسجد در سطح استان برای پذیرش بیش از ۱۲ هزار معتکفین تدارک دیده شده است.
    منبع : خبرگزاری حوزه

    حجت الاسلام رحمان خضرلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در آذربایجان غربی با تشریح برنامه های ایام اعتکاف اظهار داشت: امسال با توجه به عدم وجود محدودیت های کرونایی مثل سال قبل، ان شاءالله شاهد حضور پرشور مردم در مراسم معنوی اعتکاف در سطح استان خواهیم بود.

    وی با بیان این که شعار امسال ستاد مرکزی اعتکاف، اعتکاف تجلی اخلاق و معنویت است، اظهار داشت: برای اولین بار امسال ما اعتکاف ویژه دانش آموزی و دانشجویی را تحت عنوان ” خلوت آسمانی” در سطح استان در ۳ شهرستان ارومیه، خوی و میاندوآب برگزار خواهیم کرد.

    معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با توجه به این که رهبر انقلاب جهاد تبیین را واجب فوری بیان کرده اند، امسال هم شکل برگزاری و هم از لحاظ محتوایی برنامه های معرفتی و در راستای جهاد تبیین تدارک دیده شده است.

    وی تصریح کرد: برای حمایت و تشویق از این خانواده ها و مادران دارای فرزند، سعی شده در مساجد منتخب که در آن ها اعتکاف برگزار می شود، شبستان کودکان ایجاد شود.

    حجت الاسلام خضرلو خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته و هماهنگی با مساجد و ادارات و نهاد های فرهنگی تعداد ۵۱ مسجد در سطح استان برای پذیرش بیش از ۱۲ هزار معتکفین تدارک دیده شده است.

    وی با بیان این که در شهرستان ارومیه ۱۴ مسجد میزبان مراسم اعتکاف خواهند بود، گفت: مسجد امیرالمؤمنین واقع در خیابان ارتش، لطفعلی خان، مسجد جامع ارومیه و موسی بن جعفر(ع) خیابان ارشاد ( دانش آموزان پسر) ویژه برادران و مصلای بزرگ امام خمینی (ره)، مساجد اباالحسن خیابان صمدزاده، امام حسین در خیابان بهداری، عمار در خیابان عمار و ولیعصر(عج) در خیابان راهنمایی( دانش آموزان دختر) خواهد بود و مساجد جنرال، علی بن ابی طالب (ع) خیابان جمهوری، بقیه الله در خیابان آزادگان و یازهرا در خیابان حسین آباد به صورت مشترک برگزار می شود.

    معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان این که اعتکاف امسال در ۱۳ شهرستان آذربایجان غربی برگزار می شود، تصریح کرد: در شهرستان ها نیز خوی با ۱۳ مسجد، میاندوآب با و شاهین دژ با ۴ مسجد، ماکو، محمدیار، مهاباد و تکاب با دو مسجد و شهرستان های چایپاره، چهاربرج، چالدران و شوط در مساجد جامع خود میزبان معتکفین خواهند بود.

    وی گفت: زمان برگزاری اعتکاف ۱۵-۱۶-۱۷ بهمن ماه که مصادف است با ۱۳-۱۴-۱۵ ماه رجب است می باشد و افراد داوطلب جهت ثبت نام در سامانه از شنبه ۸ بهمن جهت ثبت نام به سایت های https://etekaf-ag.ir/ و https://ido-ag.ir/ و یا به صورت حضوری به ادارت تبلیغات اسلامی مراجعه کنند.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.