حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • ۶۰ مسجد استان سمنان میزبان معتکفین است
    17 بهمن 1401 - 9:02
    شناسه : 2277
    مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان: حجت الاسلام عباس عبدالهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه ۶۰ مسجد استان میزبان مراسم معنوی اعتکاف است، گفت: ۹ مسجد از این بین به اعتکاف دانش آموزی اختصاص دارد.
    منبع : خبرگزاری مهر

    حجت الاسلام عباس عبدالهی صبح یکشنبه در حاشیه بازدید از مراسم اعتکاف و در جمع خبرنگاران به میزبانی مسجد قرآن شاهرود با بیان اینکه ۶۰ مسجد استان سمنان میزبان اعتکاف هستند بیان کرد: از این بین ۹ مسجد با همکاری آموزش و پرورش، میزبان اعتکاف دانش آموزی است.

    وی افزود: ۱۲ مسجد در شاهرود شامل شش مسجد ویژه خواهران و شش مسجد ویژه برادران در کنار دو مسجد برای اعتکاف دانش آموزی، میزبان معتکفان است.

    میزبانان اعتکاف دانش آموزی

    مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه مسجد افتخاری و مسجد الزهرا (س) شهرک توحیدی شاهرود میزبان اعتکاف دانش آموزی است، گفت: مسجد جامع بسطام میزبان برادران و خواهران معتکف است.

    عبدالهی با بیان اینکه مسجد امام حسین (ع) مجن برای خواهران و مسجد جامع مجن برای برادران معتکف در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: در کلاته خیج مسجد جامع برای برادران و مسجد صاحب‌الزمان (عج) برای خواهران معتکف در نظر گرفته شده و شاهد استقبال خوب مردم روزه دار و متدین این شهر هستیم.

    وی با بیان اینکه چهار مسجد در شهر سمنان شامل امام (ره)، امام حسین (ع)، المهدی و بیت الزهرا (س) ویژه اعتکاف در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: در شهر سمنان دو مسجد شامل المهدی (عج) و بیت الزهرا (س) میزبان دانش آموزان است.

    برگزاری مراسم اعتکاف در دامغان

    مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در دامغان نیز مسجد موسی بن جعفر (ع) برای خواهران و برادران و مسجد بلال ویژه برادران معتکف تجهیز شده است، تاکید کرد: در سرخه دو مسجد یکی ویژه برادران و دیگری ویژه خواهران معتکف اختصاص یافته است.

    عبدالهی با بیان اینکه در بیابانک مسجدالنبی (ص)، در لاسجرد شهید بهشت در اروانه امام حسین (ع) و در مؤمن آباد مسجد فاطمه زهرا (س) میزبان معتکفان مرد و زن است، ابراز داشت: در بی ارجمند نیز دو مسجد یکی ویژه برادران و دیگری ویژه خواهران آماده شده است.

    وی با بیان اینکه در گرمسار مسجد جامع میزبان برادران است و مسجد صاحب‌الزمان (عج) قلعه نو هم زمان میزبان معتکفان برادر و اعتکاف دانش آموزی است، تاکید کرد: مسجد علی بن ابی‌طالب (ع) برای خواهران و دانش آموزان و همچنین زینبیه برای خواهران در نظر گرفته شده است در کنار این مساجد، مراسم اعتکاف در مسجد صاحب‌الزمان (عج) ساروزون برای خواهران برگزار می‌شود.

    اعتکاف در غرب استان سمنان

    مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه دو مسجد ایوان کی شامل مسجد جامع و مسجد سید الشهدا (ع) از معتکفان میزبانی می‌کند که اولی برای برادران و دیگری برای خواهران است، گفت: معتکفان آرادانی خواهر و برادر در مسجد صاحب‌الزمان (عج) حضور دارند و در کهن آباد نیز بیت الزهرا (س) میزبان خواهران و مسجد جامع فروان میزبان برادران است.

    عبدالهی با اشاره به اینکه شش مسجد مهدی‌شهر نیز میزبان اعتکاف است که دو مسجد شامل امام علی (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) شهرک شهدا شاهد حضور دانش آموزان است، گفت: در درجزین نیز اعتکاف خواهران و برادران در مسجد جامع برگزار شده است.

    وی با بیان اینکه در میامی مسجد جامع و مسجد امام حسن (ع) میزبان اعتکاف خواهران و برادران است، بیان داشت: در رضوان مسجد جامع، در نردین مسجد جامع و در حسین آباد نیز مسجد جامع حسین آباد میزبان معتکفان مرد و زن است همچنین اعتکاف دانش آموزی در مسجد آقایان میامی در حال برگزاری است.

    شرقی ترین نقاط استان سمنان هم میزبان اعتکاف شدند

    مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه مسجد جامع باغچه نیز میزبان اعتکاف است، بیان داشت: در نامنیک مراسم اعتکاف ویژه برادران و خواهران در مسجد صاحب‌الزمان (عج) برگزار می‌شود و در کوهان اعتکاف ویژه خواهران در مسجد رسول اکرم (ص) در حال برگزاری است.

    عبدالهی در خاتمه گفت: در ابراهیم آباد علیا مراسم اعتکاف ویژه خواهران در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) و در فرومد این مراسم معنوی با حضور برادران در مسجد صاحب‌الزمان (عج) برگزار شده است.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.