حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • ۸ مسجد شهر اردبیل میزبان معتکفین خواهد بود
    05 بهمن 1401 - 18:32
    شناسه : 1419
    مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل: حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: هشت مسجد در اردبیل میزبان معتکفین اعم از بانوان و آقایان در استان اردبیل در ایام‌البیض خواهند بود.
    منبع : خبرگزاری مهر

    حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده ظهر چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری آئین معنوی اعتکاف در اردبیل اظهار کرد: امسال و همزمان با ایام پیروزی انقلاب اسلامی، مراسم معنوی اعتکاف با شکوه هر چه تمام‌تر در مساجد استان برگزار خواهد شد تا مؤمنان در سه روز ایام‌البیض به راز و نیاز به معبود بپردازند.

    وی تصریح کرد: مساجد الزهرا، سادات، المهدی و جعفریه سعدی میزبان معتکفین بانو خواهد بود تا این قشر با خیال راحت بتوانند در این مساجد بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های ایام کرونایی در این مراسم معنوی و با ارزش شرکت کرده و با معبود خود به راز و نیاز مشغول شوند.

    مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: مساجد امام علی (ع)، مسجد جامع، اعظم، ابوالفضل (ع) و مسجد امام علی (ع) اردبیل نیز میزبان معتکفین آقا خواهد بود که در این مساجد مشغول عبادت و راز و نیاز خواهند شد.

    حجت‌الاسلام جعفرزاده افزود: در همه شهرستان‌ها در ۲ الی چهار مسجد به صورت جداگانه آئین‌های اعتکاف برای بانوان و آقایان برگزار می‌شود که اطلاع‌رسانی در این زمینه انجام خواهد شد.

    وی ثبت‌نام از معتکفین را از شنبه هشتم بهمن ماه یادآور شد و خاطرنشان کرد: ایام اعتکاف امسال روزهای ۱۵، ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه برگزار خواهد شد تا مؤمنان فرصت عبادت و راز و نیاز با معبود را غنیمت شمرده و از این ایام بهره لازم را ببرند.

    حجت‌الاسلام جعفرزاده با اشاره به آثار و زوایای این اقدام معنوی و سلوک رفتاری اضافه کرد: اعتکاف با همه شاخصه‌ها و ویژگی‌هایش بهترین فرصت نزدیکی به معبود و دور شدن از ظواهر دنیوی است که قطعاً تحول روحی را برای مؤمنان به همراه خواهد داشت.

    وی با تبریک ایام رجب و غنیمت شمردن لحظه به لحظه این ماه پرفضیلت بیان کرد: در این ماه روزه‌داری، راز و نیاز با معبود و خلوت‌گزینی تاکید شده و هرگونه اندوخته این ماه می‌تواند زمینه‌ساز حرکت تحولی در مسیر رسیدن به ماه ضیافت الهی باشد.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.