حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • ستاد مراسم معنوی اعتکاف در هرمزگان تشکیل شد
    21 دی 1401 - 13:48
    شناسه : 1034
    مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان: حجت الاسلام علی اکبر انصاری‌راد مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: اعتکاف آثار و فواید فراوانی دارد و حضور در مراسم معنوی اعتکاف زمینه مناسبی جهت تفکر، اندیشه و خردورزی را برای افراد فراهم می‌کند.
    منبع : خبرگزاری حوزه

    حجت الاسلام علی اکبر انصاری‌راد مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، امروز در جلسه برنامه ریزی اعتکاف که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، با اشاره به سابقه اعتکاف، اظهار داشت: با بررسی در برخی از آیات قرآن در می‌یابیم که اعتکاف مخصوص دین اسلام نبوده و در دیگر ادیان الهی گذشته نیز وجود داشته است.

    وی با اشاره به تاریخچه پرفراز و نشیب اعتکاف در کشور ایران، افزود: نقش عالمان بزرگ اسلامی در ترویج این سنت حسنه بسیار موثر بوده است و در هر برهه‌ای از زمان توجه ویژه‌ای به اعتکاف داشته‌اند و مردم نیز با پیروی از آنان، اعتکاف را با اهتمام هرچه تمام‌تر برپا کرده‌اند.

    حجت‌الاسلام انصاری‌راد عنوان کرد: اعتکاف آثار و فواید فراوانی دارد و حضور در مراسم معنوی اعتکاف زمینه مناسبی جهت تفکر، اندیشه و خردورزی را برای افراد فراهم می‌کند.

    وی ادامه داد: دوری از تعلقات و خواهش‌های نفسانی از اهم برکات ایام البیض است و پیروی نکردن از هواهای نفسانی می‌تواند نقشه راه زندگی انسان را برای تمامی طول عمر ترسیم کند.

    مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان خاطرنشان کرد: اجرای طرح غبارروبی و عطر افشانی مساجد با مشارکت مردم و فعالان فرهنگی و مسئولان ادارات و نهادها در هرمزگان از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی پیش از برگزاری مراسم سنت حسنه اعتکاف است.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.