حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • مدارس اعتکاف دانش‌آموزی برپا کنند
    25 دی 1402 - 1:05
    شناسه : 4409
    معاون مدارس صدرای کل کشور: حجت‌الاسلام محسن بختیاری، معاون مدارس صدرای کل کشور گفت: ما هم‌اکنون بر اعتکاف‌های دانش‌آموزی متمرکز شده‌ایم و مدارس می‌توانند در مساجد اطراف خود این مراسم را برپا کنند. در همین‌جا دست نیاز خود را به سوی عموم مخاطبان دراز می‌کنیم و علاقه‌مند به شنیدن ایده‌های برتر آنها هستیم. صفحه مجازی محتوایی ویژه مراسم اعتکاف نیز طراحی شده و در گروه مربوط به رویداد قابل دسترسی است.
    منبع : خبرگزاری رسا

    به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی اعتکاف به نقل از خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محسن بختیاری، معاون مدارس صدرای کل کشور در توصیف رویداد ملی «رشدآوند» اظهار کرد: اگر بخواهم در یک جمله این رویداد را توصیف کنم، آن را فرصتی برای هم‌افزایی و دورهمی همه افرادی می‌بینم که دغدغه اتصال مدرسه با مسجد و منزل را دارند. اگر این سه پایگاه و حلقه بیشتر به هم متصل شوند و هم‌نواتر حرکت کنند، موجب رشد بی‌نظیری در مخاطب خود یعنی نوجوانان می‌شوند.

    وی با تأکید بر این پیوند افزود: لازم است که دشمنی‌ها، اختلاف‌نظرها و تفاوت‌ها کنار گذاشته شود و این احساس شکل بگیرد که هر سه، حلقه و جزئی از مأموریتی واحد با عنوان «تربیت نسل پیشرو برای انقلاب اسلامی» هستند.

    معاون مدارس صدرای کل کشور بیان کرد: در مقام مخاطبی که تلاش کرده‌ام در هر سه بخش تجربه‌ای به دست بیاورم، علاقه‌مندم تا از تجربه‌های موفق دیگران نیز در این عرصه استفاده کنم که قطعاً موجب یک گام رو به جلو می‌شود. ما انسان‌ها عمر محدودی داریم و دچار اختلاف‌نظر هستیم و این رویدادها می‌تواند ما را در برابر بعضی از موقعیت‌ها، چالش‌ها و موانع، چندین سال پیش بیندازد. چه بسا در شهرستانی تجربه موفقی وجود دارد که ما از آن باخبر نیستیم و راه رفته‌ای وجود دارد که نیاز نباشد ما از ابتدا آن را طی کنیم. بنابراین ضمن تبریک به دست‌اندرکاران رویداد ملی «رشدآوند» بابت حسن انتخاب و سلیقه آنها، امیدوارم که این رویداد، پربرکت و پیشران اتصال مدارس، مساجد و منازل باشد.

    وی در پاسخ به این پرسش که از چه گروه‌هایی برای شرکت در رویداد ملی «رشدآوند» دعوت می‌کند، گفت: اگر مخاطب را نوجوان در نظر بگیریم، هر نیرو، دورهمی و حلقه‌ای که با این مخاطب در تعامل است، می‌تواند به این رویداد دعوت شود. تمام مدارس اعم از دولتی، غیردولتی، وابسته، هیئت‌امنایی و خاص می‌توانند دیدگاه‌های خود را در رویداد «رشدآوند» بیان کنند. از طرف دیگر، این فرصت برای مساجد به‌مثابه پایگاه‌های معنوی و اجتماعی و به‌صورت ویژه، کانون‌هایی که در مساجد فعالیت می‌کنند نیز فراهم است. در جلسه‌ای، تجربه‌ای از یک مدرسه شنیدیم که کاملاً با بعضی از روش‌ها و تجربه‌های کانون‌های مساجد منطبق بود. کسانی که در زمینه تربیت در خانواده و رشد خانواده‌ها در این عرصه فعالیت می‌کنند نیز حلقه سومی هستند که می‌توانند در این رویداد شرکت کنند. به نظر من، این سه قشر حتماً باید دور یک میز جمع شوند و هم‌نوایی بیشتری با یکدیگر پیدا کنند.

    حجت الاسلام بختیاری توضیح داد: سازمان مدارس صدرا نهادی راهبر و سیاستگذار است، نه حمایتی؛ به این معنا که بخواهد از مجموعه‌ای پشتیبانی کند، ولی مدیران، مبلغان، مربیان پرورشی و معلمان این مدارس تجربه‌های گران‌سنگی دارند و یکی از مأموریت‌های ما در ستاد مدارس صدرا این است که این تجربه‌ها را گردآوری کنیم. از قضا، بخشی از این تجربه‌ها درصدد اتصال این سه حلقه به یکدیگر است. ما مدرسه‌ای در سیرجان داریم که کاملاً در ساختار مسجد نهادینه شده و در حال فعالیت است، یا مدرسه دیگری در شهرکرد کانون مادرانه بسیار فعال و پررنگی دارد. ما می‌توانیم این تجربه‌ها را گردآوری و تدوین کنیم و در اختیار عموم مخاطبان قرار دهیم. از نظر محتوایی، سیاستگذاری و راهبری کلی نیز هر چه تجربه در اختیار داشته باشیم، می‌توانیم عرضه کنیم.

    وی به مراسم اعتکاف اشاره کرد و گفت: ما هم‌اکنون بر اعتکاف‌های نوجوانانه و دانش‌آموزی که مدارس می‌توانند در مساجد اطراف خود داشته باشند، متمرکز شده‌ایم و مشغول فعالیت هستیم که در همین جا دست نیاز خود را به سوی عموم مخاطبان دراز می‌کنیم و علاقه‌مند به شنیدن و استفاده از ایده‌های برتر آنها هستیم. صفحه مجازی محتوایی ویژه مراسم اعتکاف نیز طراحی شده و در گروه مربوط به رویداد قابل دسترسی است.

    معاون مدارس صدرای کل کشور در پایان تصریح کرد: پیوند میان مدرسه، مسجد و منزل، لحظه‌ای و مقطعی نیست و باید فعالیتی مستمر درباره آن انجام شود تا نوجوانان و دانش‌آموزان عزیز ما احساس کنند که در هر کدام از این پایگاه‌ها باید به اندازه خودش حضور فعال داشته باشند و هیچ کدام جای دیگری را نمی‌گیرد. برای استمرار این حرکت و صبوری به منظور تحقق طرح‌های مورد نظر نیز از تمامی همسنگران عزیز تقاضا دارم تا طرح‌های خود را با صبر و درنگ پیش ببرند. بعضاً چالش‌هایی در مسیر عملیاتی کردن فکرهای ناب و خوب به وجود می‌آید که مدیریت منعطف و روحیه جهادی می‌طلبد تا ثمره آن، تربیت نسل سربازان و سرداران سپاه امام زمان(عج) باشد.

    یادآور می‌شود، رویداد ملی «رشدآوند» فرصتی برای گردآوری، ارزیابی و معرفی ایده‌های مرتبط با تقویت تعامل خانواده، مسجد و مدرسه است که به همت خانه فناوری‌های فرهنگی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت ایده تا پایان دی‌ماه ۱۴۰۲ به نشانی اینترنتی m8r.ir/kariz40 مراجعه کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.