حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • ۱۱۲ مسجد در بندرعباس پذیرای معتکفان
    01 بهمن 1402 - 1:19
    شناسه : 4818
    رئیس ستاد اعتکاف شهرستان بندرعباس: حجت‌الاسلام محمدامین سعیدی‌مهر رئیس ستاد اعتکاف شهرستان بندرعباس، ضمن تشریح برنامه‌های این ستاد، گفت: تاکنون 112 مسجد برای برگزاری مراسم اعتکاف اعلام آمادگی کرده‌اند.
    منبع : خبرگزاری مهر

    هرمزگان _ ستاد مرکزی اعتکاف: حجت‌الاسلام محمدامین سعیدی‌مهر ضمن تشریح برنامه‌های اعتکاف در شهرستان بندرعباس گفت؛ تاکنون ۱۱۲ مسجد جهت برگزاری آئین معنوی اعتکاف اعلام آمادگی کرده‌اند که با بررسی و نظارت ستاد اعتکاف شهرستان، باتوجه به اینکه تعداد زیادی از مساجد زیرساخت مناسبی مانند تعداد سرویس بهداشتی، حمام و… جهت برگزاری اعتکاف نداشتند و مخاطبشان یک قشر مشترک بود، ستاد اعتکاف شهرستان تصمیم گرفت مساجد با مخاطب مشترک را طی یک اطلاع‌رسانی ادغام کنند که هم عملیات مشترک در این مساجد انجام شود هم خدمات‌رسانی به بهترین شکل و آسان‌ترین روش اتفاق بیفتد.

    رئیس ستاد اعتکاف شهرستان بندرعباس افزود: با این تفاسیر، تعداد مساجد ادغام‌شده به ۴۲ مسجد شامل ۲۲ مسجد برای بانوان و ۱۸ مسجد برای برادران و دو مسجد برای خواهران و فرزندانشان معرفی شده است.

    وی ادامه داد: از ۱۱۲ مسجدی که تا امروز اعلام آمادکی کردند ۲۰ مسجد برای نوجوانان و جوانان اختصاص داده شده است.

    سعیدی‌مهر گفت: طی بررسی‌های لازم و اعلام ثبت‌نامی‌ها و همچنین ظرفیت مساجد، تاکنون بیش از ۶ هزار نفر آماده برگزاری اعتکاف هستند، البته با بررسی‌های انجام‌شده طی روزهای آینده، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰ هزار نفر در آئین معنوی اعتکاف سال جاری شرکت کنند.

    رئیس ستاد اعتکاف شهرستان بندرعباس بیان کرد: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرعباس به عنوان مسئول ستاد اعتکاف در شهرستان، طی برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده مقرر شده در این مساجد از اساتید، مداحان، قاریان و مشاوران جهت بصیرت‌افزایی و دانش‌افزایی معتکفین مخصوصاً جوانان و نوجوانان استفاده کند.

    وی گفت: مبلغ ثبت‌نام برای معتکفین به‌صورت یکپارچه ۳۰۰ هزار تومان اعلام شده که برخی مساجد باتوجه به کمک‌های خیرینی که با آنها ارتباط دارند مبالغ ثبت‌نام را به ۱۰۰ هزار تومان کاهش داده و برخی مساجد نیز بصورت رایگان ثبت‌نام انجام می‌شود.

    حجت‌الاسلام سعیدی‌مهر افزود: درصددیم با استفاده از بروشور، فلش، ویدئو پروژکتور و بسته‌های آموزشی و فرهنگی، برنامه‌های نشاط‌آوری در مساجد برگزار کنیم و در نهایت برای همه اعتکاف‌ اولی‌ها، هدایا و جوایزی در نظر بگیریم.

    رئیس ستاد اعتکاف شهرستان بندرعباس همچنین گفت: جشن‌ها، مسابقات قرآنی، مشاوره خانواده جوانان، مداحی و محفل انس با قرآن از برنامه‌های اصلی مساجد جهت بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، جهاد تبیین، انتخابات، دشمن‌شناسی و… است.

    وی اضافه کرد: در این آئین معنوی اعتکاف، به حمایت‌های فرماندار، رؤسای دستگاه‌ها، جهاد کشاورزی، صداوسیما، صنایع و… جهت پوشش این برنامه به‌شدت نیازمندیم و امیدواریم همکاری لازم را با ستاد اعتکاف شهرستان داشته باشند.

    سعیدی‌مهر در ادامه افزود: در این مراسم، از اساتید، سخنرانان، مداحان و مشاوران بومی جهت پوشش این برنامه‌ها بهره خواهیم برد، چراکه هدف و سیاست اصلی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرعباس، بر حمایت، توانمندسازی و دانش‌افزایی نیروهای بومی است.

    رئیس ستاد اعتکاف شهرستان بندرعباس بیان کرد: حضور بیش از ۶۰ درصدی نوجوانان و جوانان در آئین معنوی اعتکاف؛ می‌تواند بستر مناسبی را در جهت بصیرت‌افزایی، انقلابی‌گری و هدایتگری در جهت معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی، حضور چشمگیر در انتخابات پیش‌رو، مراسمات دهه فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند جمهوری اسلامی را فراهم کرد.

    وی در پایان از خیرین خواست کمک‌های نقدی خود را جهت پوشش این مراسم، به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۸۲۰۶۳۰۹۶۲۶ محمدامین سعیدی‌مهر رئیس ستاد اعتکاف شهرستان بندرعباس واریز کنند.

    پایان پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.