حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • ۵۳۳۴ نفر از خراسان جنوبی برای اعتکاف ثبت‌نام کردند
    28 دی 1402 - 21:52
    شناسه : 4555
    حجت‌الاسلام حجت سالاری‌مکی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان‌ جنوبی گفت: تا ۲۸ دی‌ماه 5334 نفر از خراسان جنوبی به‌صورت حضوری در سامانه آیین اعتکاف ثبت نام کرده‌اند.
    منبع : خبرگزاری مهر

    خراسان جنوبی _ ستاد مرکزی اعتکاف: حجت‌الاسلام حجت سالاری‌مکی در گفت‌وگویی رسانه‌ای گفت؛ برای شرکت در اعتکاف سال جاری در خراسان جنوبی تا امروز مورخ ۲۸ دی‌ماه پنج هزار و ۳۳۴ نفر به صورت حضوری و در سامانه ثبت نام کردند که طی چند روز آینده شاهد بالا رفتن مشهود آمار ثبت‌نام کنندگان خواهیم بود.

    مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تاکنون بیان کرد: از این تعداد سه هزار و ۴۷۳ نفر از خواهران و هزار و ۱۵۹ نفر برادران هستند.

    سالاری با بیان اینکه ۲۵۰ مسجد آمادگی خود را برای برگزاری آئین اعتکاف در خراسان جنوبی اعلام کرده‌اند، گفت: برای اعتکاف دانش‌آموزی نیز تاکنون هزار و ۹۲۱ دانش آموز دختر و ۵۹۷ دانش‌آموز پسر در استان ثبت‌نام و هزینه مدنظر را پرداخت کرده‌اند.

    وی گفت: افرادی که قصد شرکت در برنامه اعتکاف را دارند می‌توانند تا ۳۰ دی در سامانه www.etekaf.skh که امسال برای اولین بار راه‌اندازی شده، ثبت‌نام و یا به‌صورت حضوری به مساجد مراجعه کنند و همچنین مساجد تا شب ۱۳ رجب امکان اعلام آمادگی برای پذیرایی از معتکفان را به شرط دارا بودن شرایط لازم دارند.

    مدیرکل تبیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: امسال برای اولین بار اعتکاف “مادر و کودک” را در سراسر استان داریم تا مادران با خیال آسوده‌تری در این آئین معنوی شرکت کنند و همچنین اعتکاف ویژه‌ی دانش‌آموزی نیز داریم.

    یادآور می‌شود، آئین اعتکاف از سحر ۱۳ رجب شروع و معتکف باید قبل از اذان صبح در مسجد جامعی که در آن اقامه جماعت می‌شود حاضر شود.

    پایان پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.