حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • اعتکاف دانشگاهیان با شعار «هر دانشگاه یک برنامه اعتکاف» برگزار می شود

    حجت الاسلام رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: با توجه به توفیقات کشورمان در مدیریت کرونا و رونق گرفتن فضا‌های حضوری دانشگاه‌ها مساجد دانشگاهی مهیای پذیرایی از دانشجویان و اساتید معتکف شده اند.

    وی افزود: طی هماهنگی که با ستاد کشوری اعتکاف و با استان‌ها صورت گرفته در دانشگاه‌هایی که فاقد امکانات برگزاری اعتکاف هستند در مساجد شهری پذیرای معتکفین این دانشگاه‌ها خواهیم بود.

    رستمی با بیان اینکه امسال اعتکاف دانشگاهیان با شعار «هر دانشگاه یک برنامه اعتکاف» برگزار می‌شود، تصریح کرد: مراسم اعتکاف دانشگاهیان یا به صورت مستقل و تجمیعی و یا به صورت حضور در اعتکاف شهری برگزار می‌شود و ما امیدواریم که فطرت پاک و روح معنویت گرای دانشجویان از سرچشمه این مراسم معنوی سیراب شود.

    وی افزود: با توجه به استقبال دانشگاهیان از ثبت نام اعتکاف معلوم است که با محدودیت فضا مواجه خواهیم شد؛ مثلا در همان روز اول هزار نفر از دانشجویان دانشگاه تهران و ۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در این مراسم ثبت نام کرده اند؛ با این اوصاف تاکید ما این است که تا جای ممکن با همکاری متولیان اعتکاف شهری زمینه معتکف شدن سایر دانشگاهیان فراهم شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.