حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • اعتکاف، تطهیر قلب‌ها در سجاده سبز توبه

    18 بهمن 1401 - 0:22 ویدئو از : خبرگزاری صدا وسیما

    سه روز چله نشینی به درگاه حضرت معبود پیوند عمیق میان تو و پروردگار خالق هستی برقرار می‌کند و آنجا است که تنها تو می‌مانی و موجی از انوار تلالو انگیز حضور پروردگار که رفته رفته در میان بند بند وجودت نفوذ کرده و تو را از کالبد جسم خاکی ات به سمت عرش کبریایی پرواز می‌دهد.

    کنج این گوشه عزلتی که تو نشسته‌ای کمی بالاتر و درمیان آسمان‌ها خیل عظیمی از فرشتگان با نهایت وجود بر این عشق بازی میان تو خدایت رشک می‌ورزند و آنجایی که قطره‌های اشک میان قنوتت بر دستانت می‌چکد حضرت دوست به یکباره خریدار تمام گناهانت می‌شود وگویی که از مادر دوباره متولد شده و جانی تازه گرفته ای.

    اعتکاف، بهترین بهانه برای صعود به ملک نفسانی و بازگشت به فطرت رحمانی است.

    دعای ام‌داوود در ضمن اعمال ام‌داوود آمده که در ۱۵ رجب انجام می‌شود. این دعا جزء پایانی اعمال ام‌داوود است و پس از به‌جاآوردن سایر اعمال آن خوانده می‌شود. برای انجام‌دادن اعمال ام‌داوود، ابتدا باید ایام بیض، روز‌های سیزدهم، چهاردهم وپانزدهم رجب را روزه گرفت و در ظهر روز پانزدهم غسل کرد. سپس بعد از خواندن نماز‌های ظهر و عصر و برخی سوره‌های قرآن، دعای ام‌داوود یا استفتاح را خواند.

    امسال بیش از یکصد مسجد در لرستان به مدت سه روز میزبان معتکفین بود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.