حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • ۶ هزار و ۴۱۰ نفر در خراسان‌شمالی معتکف شدند

    16 بهمن 1401 - 11:44 ویدئو از : خبرگزاری صداوسیما

    معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ۶ هزار و ۴۱۰ نفر در مساجد استان معتکف شدند که عمده آنان جوانان دانشجو و دانش آموز هستند.
    حجت‌الاسلام ناصر هدایتی افزود: این مراسم معنوی از ۱۵ بهمن ماه سالجاری در ۴۸ مسجد شهری و ۷۳ مسجد روستایی استان به مدت سه روز در حال برگزاری است.
    وی گفت: مساجد انقلاب، بقیه الله (عج) بلوار استقلال و امام محمدباقر (ع) بجنورد ویژه اعتکاف آقایان و مساجد جامع، حجت بن الحسن (عج)، سیدالشهدا (ع) پل منطقه، حضرت رسول (ص)، بقیه الله (عج) شهرک فرهنگیان، قائم آل محمد (عج) و قائم آل محمد (عج) شهرک امام خمینی (ره) ویژه بانوان است.
    معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی یادآور شد: با توجه به سه سال وقفه در برگزاری مراسم اعتکاف که به دلیل شرایط کرونایی ایجاد شده بود، امسال با استقبال بسیار گسترده مردم به ویژه جوانان مواجه بودیم.
    حجت‌الاسلام هدایتی گفت: برگزاری حلقه‌های معرفت، کرسی‌های تلاوت قرآن‌کریم، اقامه نماز جماعت، برگزاری سخنرانی مذهبی، مولودی خوانی و برگزاری گفتمان دینی با موضوعات مختلف از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در این مراسم معنوی است.
    آیین اعتکاف در روز‌های سیزدهم تا پانزدهم رجب هر سال برگزار می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.