حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • اعتماد به غیر خدا خسارت به دنبال خواهد داشت
    18 بهمن 1401 - 0:27
    شناسه : 2580
    نماینده، ولی فقیه در استان یزد: آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: بنده خدا فقط باید به خدا اعتماد کند و اعتماد به غیرخدا، چیزی جز خسارت و زیان به دنبال ندارد.
    منبع : خبرگزاری صدا و سیما

    آیت الله محمدرضا ناصری در جمع معتکفان مسجد ملااسماعیل یزد با بیان اینکه باید از فرصت اعتکاف به بهترین نحو ممکن استفاده شود، اظهار داشت: فرصت‌ها را نباید از دست داد بلکه باید آن را غنیمت شمرد.

    وی با بیان اینکه معتکف باید در سه روز اعتکاف، تمام حواس خود را جمع عبادت کند، افزود: هر که به سمت غیرخدا حرکت کند، زیان کرده است.

    نماینده، ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: بنده خدا فقط باید به خدا اعتماد کند و اعتماد به غیرخدا، چیزی جز خسارت و زیان به دنبال ندارد.

    آیت الله ناصری ادامه داد: خداوند متعال رئوف مطلق و رحیم مطلق است و اطمینان داشته باشید هر نعمتی که خدا به بنده ارزانی می‌دارد، دیگران نمی‌توانند آن را ساقط کنند.

    وی با بیان اینکه زمین و آسمان و شب و روز و هر آنچه در این دنیا وجود دارد، تحت اختیار خداوند متعال است، تاکید کرد: بنده باید از خدایی درخواست کند که زمین و آسمان در ید قدرت اوست و اگر غیر از این باشد، شقاوت و بدبختی است.

    آیت الله ناصری تصریح کرد: در فرصت اعتکافی که به دست آمده، با خدا خلوت کنید و از همه غفلت‌های خود توبه کنید تا مشمول رحمت واسعه الهی شوید.

    امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حفظ انقلاب اسلامی از اوجب واجبات است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی مقدمه انقلاب بزرگ حضرت مهدی (عج) است و از این‌روست که حفظ آن از واجبات است.

    وی تصریح کرد: دشمنان طوری القاء می‌کنند که گویی با جمعی از افراد ناتوان و بی هویت مواجه هستند در حالی که اینگونه نیست و جوانان ما توانمند و دارای هویت اصیل و مقاوم در مسیر انقلاب هستند.

    آیت الله ناصری بر لزوم برشمردن برکات انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر تاکید کرد و گفت: بی‌شک برشمردن این برکات و تبیین آن‌ها برای مردم، علاقه آن‌ها را نسبت به انقلاب چندین برابر خواهد کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.