حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • اعتکاف علمی ۱۵۰ نفر از طلاب خواهر گلستانی
    09 دی 1401 - 13:50
    شناسه : 1037
    معاون آموزش حوزه علمیه خواهران گلستان خبرداد: زهرا جمالی‌زاده معاون آموزش حوزه علمیه خواهران گلستان گفت: در آستانه امتحانات نیمسال اول تحصیلی، اعتکاف علمی تعدادی از طلاب مدرسه علمیه استان گلستان برگزار شد.
    منبع : خبرگزاری حوزه

    زهرا جمالی‌زاده معاون آموزش حوزه علمیه خواهران گلستان اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن امتحانات نیمسال اول ۱۴۰۲-۱۴۰۱، اعتکاف علمی در مدارس علمیه فاطمه الزهراء(س) شهرستان‌های کلاله، بندرترکمن و صدیقه طاهره(س) انبارالوم برگزار شد.

    وی توضیح داد: اعتکاف علمی که با حضور طلاب هر یک از مدارس نامبرده بصورت مباحثه‌ای صورت پذیرفت، موجب ارتقاء سطح علمی طلاب و آمادگی شرکت در آزمون پایان ترم، پیشرفت و موفقیت تحصیلی طلاب و رفع نقاط ضعف و اشکالات درسی و نیز کاهش استرس ناشی از آزمون خواهد شد.

    معاون آموزش حوزه علمیه خواهران گلستان با بیان اینکه اعتکاف علمی این مدارس، در تمام پایه‌های تحصیلی برگزار شد، اضافه کرد: این برنامه آموزشی در مدارس فوق از صبح روز سوم دی‌ماه آغاز شد و تا امروز به مدت شش روز ادامه یافت که مطابق برنامه‌ریزی هر یک از مدارس علمیه پایان پذیرفت و طلاب دروس متمرکز را به مباحثه پرداختند.

    جمالیزاده با بیان اینکه اعتکاف علمی در مدرسه علمیه فاطمه‌الزهراء(س) شهرستان بندرترکمن از سال ۱۳۸۸ تا کنون برگزار شده و از سابقه بیشتری برخوردار است، اضافه کرد: در این برنامه علمی، قریب به ۱۵۰ نفر از طلاب روزانه و خوابگاهی در مدارس خود حضور یافته و اساتید مدرسه نیز برای رفع اشکالات در کنار طلاب حاضر می‌شدند.

    وی اظهار داشت: هر یک از مدارس علمیه فوق، امکانات رفاهی را برای هرچه بهتر برگزار کردن این برنامه آموزشی فراهم کردند، از جمله، دراختیار قراردادن خوابگاه، آماده سازی مکان و امکانات آموزشی، پذیرائی، برنامه‌ریزی ساعات مباحثه دروس متمرکز و نظارت کارگروه اعتکاف در روند مباحثه.

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.