حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • اعتکاف ۱۰۰۰ دهه هشتادی در حرم مطهر رضوی
    26 فروردین 1402 - 21:06
    شناسه : 3723
    مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی خبر داد؛ مدیر عامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: اعتکاف ویژه نوجوانان در ماه رمضان در قالب طرح «بی نهایت عاشقی» برگزار و طی آن ۱۰۲۰ نوجوان دختر و پسر دهه هشتادی میهمان امام رضا (ع) می‌شوند.
    منبع : خبرگزاری مهر

    مجتبی مختاری با اشاره به برنامه‌های جنبی تدارک دیده شده برای این نوجوانان اظهار کرد: دانش آموزان نوجوان شرکت کننده در اعتکاف از همراهی مربیان و اساتید برجسته و توانمند بهره‌مند می‌شوند تا هرچه بیشتر با ظرفیت‌های معنوی و معرفتی اعتکاف آشنا شوند.

    به گفته مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی علاوه بر زیارت و مناجات خوانی، برنامه‌های فرهنگی همچون برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، دورهمی‌های کتاب‌خوانی و حلقه‌های معرفت، برای میزبانی از شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف بی نهایت عاشقی پیش‌بینی شده است.

    میزبانی از دهه هشتادی‌ها با مشارکت دهه هشتادی‌ها

    وی به یکی از ویژگی‌های خاص مراسم اعتکاف این نوجوانان نیز اشاره و اظهار کرد: با توجه به شوق و انگیزه بالای دهه هشتادی‌ها برای مشارکت در برگزاری این مراسم اعتکاف، به گونه‌ای برنامه‌ای ریزی شده است که مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی به عنوان میزبان اصلی و هماهنگ کننده برنامه‌ها پای کار باشد اما تمامی امور اجرایی مراسم بر عهده خود این نوجوانان خواهد بود تا در کنار توفیق شرکت در اعتکاف، طعم شیرین کار جمعی و خدمت به معتکفین را نیز تجربه کنند.

    برگزاری ۱۲ اعتکاف در ۷ استان

    مختاری از سال ۱۳۹۶ اجرای طرح اعتکاف نوجوانان در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی را آغاز کرده و با توجه به استقبال گسترده از نقاط مختلف کشور، این طرح با نام «بی نهایت عاشقی» اکنون در سایر استان‌ها نیز اجرایی شده است.

    به گفته مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی، در ماه رمضان امسال علاوه بر حرم مطهر رضوی، ۱۲ مراسم اعتکاف نیز در هفت استان تهران، قم، اصفهان، یزد، قزوین، همدان و اهواز برگزار و میزبان نوجوان روزه دار معتکف می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.