حدیث روز
امام رضا (علیه السلام) فرمودند: یک شب اعتکاف در ماه رمضان معادل یک حج است و یک شب اعتکاف در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و در نزد قبر آن حضرت معادل یک حج و عمره است. 

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت ×
  • جستجو

  • ۲۴۹ مسجد مازندران آماده برپایی آیین اعتکاف است
    12 بهمن 1401 - 11:51
    شناسه : 1712
    مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران: حجت الاسلام محمدمهدی شریف تبار مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: تاکنون ۲۴۹ مسجد برای برپایی آیین اعتکاف در استان آماده و مهیا شده است.
    منبع : خبرگزاری مهر

    حجت الاسلام محمدمهدی شریف تبار صبح چهارشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان مازندران با اشاره به تشکیل ستاد استانی اعتکاف افزود: در این ستاد نهادهای مختلفی حضور دارند و در شهرستان‌ها نیز جلساتی با محوریت ائمه جمعه تشکیل شده است.

    وی با اشاره به ویژگی‌های خاص اعتکاف سال جاری به دلیل فترت و فاصله با اعتکاف سال‌های قبل درپی کرونا اظهار داشت: مراسم اعتکاف سال قبل در ۲۳ مسجد برپا شده بود و امسال توجه‌ای به این آئین شده است.

    وی از اعتکاف به عنوان مقدمه‌ای برای ورود به ماه شعبان و رمضان یاد کرد و گفت: تاکنون ۲۴۹ مسجد در استان برای برپایی اعتکاف مهیا و آماده سازی شده است و در ۱۲۹ مسجد اعتکاف به صورت عمومی برپا می‌شود.

    حجت الاسلام شریف تبار ادامه داد: علاوه براین ۱۲ اعتکاف دانش آموزی و شش اعتکاف دانشجویی برنامه ریزی شده که شمار آن افزایش خواهد یافت.

    مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به طرح مبلغ معتکف در استان گفت: شمار مبلغان معتکف در اعتکاف‌های دانش آموزی و دانشجویی بیشتر خواهد بود و در تلاش داریم در جریان بستر اعتکاف، جریان نیایش و مناجات را احیا کنیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.